mammasgo`jente Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Dette er mitt andre svangerskap, og jeg er nå 18+3. Men jeg kjenner absolutt ikke liv. ikke antydning! Første gangen kjente jeg mye liv fra uke 17, og hadde forventet å kjenne noe snart. Kjenner at jeg er ganske bekymret for den lille. Jeg føler bare at det er tomt inni der og ingen tegn til at det er en babay. magen har blitt stor, og vokser, men det kjenens som sagt ikke ut som det er noen baby inni der. Burde jeg ikke snart få et tegn fra den lille? Jeg har ikke vært på UL enda, men skal på mandag. Jeg er veldig nervøs for det, for jeg tror ikke det vil gå så bra. hva skal jeg gjøre?? Det er fristende å ringe legevakten å høre om jeg kan komme innom å bare få høre etter hjertelyden. men det er jo ikke noe akutt dette her... Bare jeg som er så bekymret, og det er jo ikke noe godt å gå rundt sånn... Sambo forstår meg ikke, og sier at jeg bare overdriver. Han sier at alt er nok bra, og at jeg tenker for mye på det. huff, nei... ikke greit dette her!
Fint_Lite Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 har ikke legen din hatt kontroll og lyttet til fosterlyden? Jeg er 16 uker på vei ca og legen har allerede lyttet to ganger på meg, og siden alle, inkludert meg trodde at jeg var mye lenger på vei var jeg på UL tidlig nå i desember, men skal tilbake i januar. Men bare det at legen lyttet første gangen og fant fosterlyden ble jeg veldig beroligget. Er også de som ikke kjenner noe før utti uke 20 og jo mere man stresser med å kjenne etter kjenner man vel heller ingenting? Meditere er med på å gi kroppen en indre ro og da lytter man og føler på kroppen.
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Dette har jeg hørt noen ganger før... Og jeg tror virkelig ikke du har grunn til å bekymre deg, for det kan være så enkelt som at morkaka ligger forann og tar imot alle slagene så du ikke kjenner det enda. MEN all bekymring skal tas på alvor!!! Du må ikke gå rundt å engste deg sånn... Hva med å ta kontakt med jordmor/lege på mandag, så du kan få høre hjertelyden eventuelt? Ta kontakt med legevakten du hvis du er super engstelig!! Er forferdelig vondt å gå sånn... Lykke til
mammasgo`jente Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2008 Joda, jordmor fant hjertelyden da jeg var på kontroll uke 16, og det var veldig betryggende. Men det er jo så "lenge" siden. Skal heldigvis på UL på mandag, så satser på at alt ser bra ut.
PrøvLykken Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Forstår veldig godt hvordan du har det! Har hatt det sånn mange ganger. Sist lå baby og morkake sånn at jeg kjente lite liv i perioder,hele svangerskapet. Kjente ingenting før over 19 uker. Mannen syntes jeg var hysterisk - noe som ikke gjorde det bedre. Men alt var bra hele tiden. Har en sunn og frisk, og veldig aktiv unge, nå. Har ennå ikke kjent liv denne gangen, tror jeg. Kjenner mye rart, men det meste er i allefall luft. Er litt over 16 uker. Håper jeg får kjenne mer denne gangen enn sist. Du sier forresten at magen vokser. Den gjør ikke det av seg selv! Når du alt har hørt hjertelyden for noen uker siden, er nok alt i sin sjønneste orden!!! Lykke til på mandag, alt er nok bra, skal du se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå