Gå til innhold

Gravid i uke 32 med omgangssyke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket jeg ble dårlig på formiddagen i går så jeg dro hjem for og legge meg nedpå en stund, men da jeg våknet var jeg bare så mye værre. Har kastet opp nærmere 25 ganger og har ikke fått i meg noe mat som ikke har kommet opp igjen siden frokosten til morgen igår og allt av veske kommer også opp igjen, selv vann.

Noen som har hatt omganssyken selv når de var gravide eller nå er gravid? Lurer på om jeg kanskje skal dra ned på legevakten men er bare så utrolig lite glad i leger osv, så drøyer slikt hele tiden.

Det er jo sånn at fosteret forsyner seg først av næringstoffer og salter osv, men hvor langt kan det gå før småen inni magen også får mangel på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde omgangssyke i forrige svangerskap... da ble knøttet tatt med keisersnitt. Han ble stresset av at jeg var dårlig, og fikk så høy puls. Men ellers er det egentlig ingenting som tilsier at det skal være farlig for fosteret at du har omgangssyke. Det skal mye til før knøttet ikke får den næringen det trenger.

Skrevet

Det skal veldig mye til før det blir noen fare for babyen, tenk på de som lider av ekstrem svangerskapskvalme og spyr hele svangerskapet...

Fortsett å drikke du, selv om du kaster opp vil det alltid bli littegranne igjen i magesekken som kroppen tar til seg.

Et døgn eller to uten mat er ingen fare, men begynner det går mer enn 2-3 døgn ville jeg ringt legen, heldigvis sjelden en omgangsyke varer så lenge da, det værste er somregel over etter et døgns tid.

Masse god bedring!

Skrevet

Har merket at småen også er blitt litt stresset av alle brekningene, vikler mye på seg og skyver seg opp hele tiden. Men lurer på om det har begynnt og gi seg nå, har ikke kastet opp siden kl 9 og har nesten drukket 3 dl veske uten at det har kommet opp igjen til nå. Prøver bare og ta det med ro og bevege meg minst mulig, for er isåfall det som har funket til nå :).

Tusen takk! :) får høre med legen om det ikke gir seg til da, men tror ikke lenger det kommer til å bli noe problem.

Skrevet

Heisan!

Hadde det i samme uke faktisk..(for tre uker siden da jeg var i 32). Gikk helt fint det, et døgn med spy og det som værre er (..). Gikk ned 3 kg, men de kom tilbake igjen to dager etterpå da det bare var vann som forsvant, så ingen fare med næringa her nei..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...