Gjest Tale30 Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Da er det bare 3 dager igjen til lillejulaften når babyen kommer Jeg har fått en utedress som skal brukes til hjemreise fra sykehuset, men den er i størrelse 62. Den ser litt stor ut, men jeg tenkte at den kanskje må være såpass siden hun skal ha på seg klær under også`? Det går vel i alle fall greit å bruke den for en kortere avstand? Ser ikke for meg å dra ut for å kjøpe ny rett før jul.. Noen med erfaring her?
Musemor med tre søte små Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Håper for din del at str 62 er alt for stort. De fleste bruker str 50 den første uken og så str. 56 en stund. Ville nok heller satset på 56
Gjest Tale30 Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Hehe.. ja, hun er ikke av de største - estimert til 3200 til termin, og kommer jo nå litt før. Da får jeg bare ta med den dressen i 62, og sende far på shopping dersom den skulle være helt umulig å reise hjem i
flypapir Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Tror du bør belage deg på å kjøpe en ny dress jeg da.. Når de er nyfødte drukner de nesten bort i klær som er litt for store, spesielt litt tykkere ytterklær som er vanskelige å brette opp armer ol på..
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 De aller fleste bruker 50 og 56 i begynnelsen ja... Husker jeg bare hadde 56 til førstemann og det druknet han jo nesten i. Han var 3500. Han brukte jo 56 i maaaaange uker. Kjedelig hvis det er altfor stort også liksom. Løp og kjøp
Gjest Tale30 Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 Huff, så synd. Da er det en bestemor som blir skuffet. De er nok ikke alltid helt oppdatert på butikkene. 62 var det minste de hadde men det var iiingen problem at utedressene var noen nummer for store fikk hun beskjed om, det var nesten litt bedre siden babyen skulle ha klær under. Dårlig gjort syns jeg å si slikt bare for å få et salg, når mamma presiserte at det skulle være til hjemreise fra sykehuset.. men de ville vel ikke miste henne til en annen butikk.. Kanskje jeg kan få byttet størrelsen her i Oslo. Var Kappahl tror jeg..
MintCondition Skrevet 20. desember 2008 #7 Skrevet 20. desember 2008 Vi hadde en sånn utedress til jentungen vår da hun ble født, tenkte ha den med på sykehuset så hun skulle ha den på på vei hjem. Den var i str 56, og jeg syns den var sååå liten! Jenta veide 3500g og var 51 cm lang da hun ble født, og SVØMTE i den dressen i 56
Gjest Tale30 Skrevet 20. desember 2008 #8 Skrevet 20. desember 2008 Heheh.. ingen tvil om at 62 er for stor da nei.. Jeg tror jeg vil få meg et lite sjokk når jeg ser hvor liten babyen egentlig er Hjelpes.. hvordan tørre å ta i barnet i det hele tatt? hehe.
Musemor med tre søte små Skrevet 20. desember 2008 #9 Skrevet 20. desember 2008 Hehe. Hørtes kjent ut. Guttungen var 2734 g når han kom ut og jeg turte knapt nok holde ham med det samme
Gjest Tale30 Skrevet 20. desember 2008 #10 Skrevet 20. desember 2008 Guri.. veldig spennende og skummelt Fikk heldigvis bytte den. har ringt rundt, og det var bare en butikk på hele østlandet som hadde i størrelse 56.. fikk hengt av den. Jippi, det var bra, den var såå fin Takk til alle for gode råd
ipeggy Skrevet 20. desember 2008 #11 Skrevet 20. desember 2008 Slenger på en takk til alle sammen jeg også! Har også dress i str 62 som jeg hadde tenkt å bruke til hjemreise, men da skal jeg ta meg en tur på januarsalget og finne en mindre en!
lillebøllaspringmadrass Skrevet 20. desember 2008 #12 Skrevet 20. desember 2008 Hei ! Jeg tenkte bare jeg skulle komme med et tips ang str.. 50 betyr at klesplagget er beregna på at barnet skal være 50cm langt eller mindre, 56 for de som er mellom 50 og 56cm lange.. Str. 62 vil da si at barnet skal være 62cm lang (eller mer enn 56).. Jeg kjenner ingen som var så lange som nyfødte. Også har du det at om barnet er veldig stort (godt i stand) som nyfødt så kan det være man må gå opp en str til tross for lengden. Gutta mine var begge 3200g da de ble født. Men, førstemann var 48cm lang.. svømte i 50 klærne og brukte de lenge. Andremann var 52 cm lang.. og han fikk akkurat på seg klærne i str 50 som vi hadde kjøpt til han.. gikk fort over til 56 som var litt for stort, men ikke for kort. Tenkte bare jeg skulle nevne det , for alle snakker om barnets vekt i forhold til str.. det er barnets lengde som avgjør str i første omgang. Det at de solgte henne en dress i str 62 til en nyfødt var veldig simpelt gjort, eller så er den som solgte den litt uviten på hvordan barn egentlig er i str osv. Jeg jobber i barneklesbutikk selv, og må si at den erfaringen jeg har ved å ha to barn selv kommer veldig godt med. Godt du fikk bytta til en mindre str!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå