Bella Swan Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Jeg er 32 uker på vei og sliter virkeligen om dagen. Får ikke sove og klarer ikke å tenke på annet enn at jeg skal føde. Prøvde å ta det opp med legen min, men han hørte ikke på meg. Jeg har hele tiden grudd meg litt, men ikke sånn som nå. I går pratet jeg litt om det med min søster, men jeg holdt på å begynne å hyl grine og klarte ikke å snakke mer (hadde jeg forsatt hadde jeg ikke klart å slutte å grine) Vett egentlig ikke hva som går av meg, dette er mitt 3 barn. Den første fødselen varte lenge og babyen ble forløst med vakum, men den andre fødselen varte bare 1 1/2 time og gikk kjempe fint. Allikevel gruer jeg meg så veldig på dette punktet at jeg nesten ønsker at jeg aldri ble gravid. Jeg som har gledet meg sånn til å bli mamma igjen, nå overskygger angsten for å føde absolutt alt. Synes også det er litt vanskelig å ta opp siden jeg hadde en veldig grei fødsel sist, føler at jeg ikke har en grunn for å være redd. Vett ikke helt hva jeg skal gjøre, har bare lyst å legge meg ned å grine. Noen som har vært gjennom noe lignende??
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Kjære deg, det er helt normalt og være redd og engstelig foran en fødsel så jeg synes legen din er en dust som ikke tok deg alvorlig. Synes du skal ringe JM og få en time hos henne for en prat. Jeg hadde ekstrem angst for å føde min førstefødte men med god hjelp fra JM gjennom svangerskapet så gikk det utmerket. Og da fødselen nærmet seg så var jeg helt klar og ikke redd i det hele tatt. Klarer du sette ord på det du er redd for? Jeg skrev et notat til sykehuset som jeg la ved mappen min da jeg var å skrev meg inn noen uker før fødselen. Der sto det at jeg var veldig redd, slet med angst og hva jeg ville jordmødrene der skulle gjøre i forskjellige situasjoner jeg var redd for. Dermed følte jeg litt at jeg fikk litt "kontroll" på det hele og det at jordmødrene viste hva jeg var redd for gjorde meg veldig rolig. De taklet det hele utmerket. Du er ikke den første, og iallefall ikke den siste, som sliter med dette, så om du får satt ord på det til enten din jordmor eller på et ark som du leverer føden så er du langt på vei. :-)
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Jeg grudde meg veldig til fødsel nr 3. Ville ikke snakke om det egentlig, selvom jeg også hadde en fin fødsel med nr 2! Min første fødsel ble også en vakum fødsel by the way. Det jeg var redd med fødsel nr 3 var at jeg skulle miste kontrollen slik jeg gjorde under nr 2. At jeg ikke skulle få puste, få en "ut av meg selv" opplevelse igjen osv. Hehe... Men det kom seg når det nærmet seg termin, da var magen stor og tung og jeg begynte å bli klar. Uansett, min fødsel nr 3 var kjeeempe fin!!!!!!! =) Hadde full kontroll, pustet bra og det gjorde ikke så vondt Om du er så redd som du er, så ta en prat med JM. Hun kan nok helt sikkert berolige deg. Det kommer til å gå bra skal du se! Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå