Gå til innhold

hvordan behandle julestjerner for at de skal vare lengst mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en sånn korg her på bordet med flere røde julestjerner i og en lilje.

noen m tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Lite vann

La dem stå lyst

IKKE la dem stå kaldt eller i trekk, de tåler det ikke i det hele tatt!

Julestjerner er noen rare dyr - enten stryker de med med en gang ellers varer de lenge=)

Obs: Veldig mange av julestjernene som dør fort dør fordi man ikke pakket dem inn i papir i butikken. De kan bli hardt skadet bare av turen fra butikken til bilen!

Skrevet

oki, da skal jeg prøve på det du sa:)

får håpe denne stjerna er av den hardbarka typen da som holder lenge, er jo fine så lenge de holder seg:-)

takker:-)

Skrevet

og de tåler ikke så godt varmen inne heller...skikkelig utakknemmlige planter asså....

har noen rundt forbi her,og de ser litt stusslige ut,for hver gang jeg kommer inntil de,eller skal vanne de,mister de flere blader...så er nok klare for å kastes før jul her i huset ja...me nde hvite synes jeg tåler litt mere...

men du sauen?? er ikke du gartner?? eller tar jeg feil?

Skrevet

lite vann, men ikke for lite. Må ikke druknes, ei heller tørkes. Et herk, muen veldig flotte og julete.

Skrevet

Jøss... Jeg hadde vogna da jeg kjøpte mine. De var uinnpakket (kun i plasten de kom med) i et handlenett, hang på styret på vogna i 30 minutter i noen minusgrader. Det er vel 2 uker siden og de lever i beste velgående :o)

Skrevet

Mine står forresten på sånn grønn greie som gjør at de suger til seg vann da de trenger det (iflg. min mor).

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Da har du fått noen sterke=)

Det er stor forskjell fra plante til plante, men generelt sier vi at de bør pakkes inn fordi man kan risikere at de stryker med selv ved bare minutter i kulde...

Evt er det mulig du har veldig grønne fingre da=)

Skrevet

Grønne fingre har jeg så absolutt ikke. De meste av planter dør bare de ser meg... :o/ Så da var nok de julestjerne veldig robuste. Flaks for meg!

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...