Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har begynt å få litt mindre melk i det siste, slik at jeg har gitt jenta mi mme enkelte dager i tillegg til puppen. Sikkert et fryktelig dumt spm, men hvordan gjør dere det når dere skal på handel med baby når dere gir mme? Koker dere opp vann og tar med hjemmefra i termos, eller hvordan gjør dere det...?? Har liksom alltid hatt puppen, så dette har aldri vært noe problem..Men må nesten begynne å tenke på det nå, ettersom puppen tydeligvis ikke er nok... Håper på mange svar!!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har brukt di ferdig blandet pakkene med mme når vi har vært på tur. Fått den varmet opp på cafe. Men du kan også koke vann og ha på termos for så å ha i kaldt vann (kokt om barnet er under 3 mnd) når du skal blande i pulver. Men da må du jo finne en perfekt blanding da, slik at det blir perfekt temperatur når du har det kokte vannet oppi det kalde. Synes di ferdigblanda pakkene er greit. Men kan jo bli vanskelig om du ikke har cafe eller annet som kan varme den for deg. Har skjedd at jeg har stått i evig lang tid me flaska under varmt vann på do.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Tenkte kanskje å koke opp vann og putte det i en termos, for så å få et litermål med kaldtvann på kafeen for å kjøle det ned. Man kan vel ikke blande pulveret i vannet rett etter at man har kokt det...? Vannet skal vel avkjøles før pulveret haes i...? eller...? Uff, nei... Det var så mye greiere med puppen;)
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 1. kok vann og ha på en liten termos (0,33 l er kjekt) 2. Ha ferdig oppmålt kaldt vann på flaska (feks ca 90 ml kaldt vann og 110 ml kokende fra termosen blir akkurat passe til 6 skjeer Nan) 3 Pulver har du ferdig oppmålt i prøveglass som fås kjøpt på apoteket. (sånne urinprøveglass....) Oppi et sånnt får du 7 skjeer, som er max dosen til Nan. Kjekt på tur og hjemme. Mat på 1-2-3.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Men det kalde vannet, har du kokt det på forhånd da...? for vannet må vel kokes til babyen...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #6 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har snakket med de som lager de ferdig pakkene fra nan. De trenger ikke å bli varmet opp. Derfor tar jeg de med meg når jeg skal ut :-) Enkelt og veldig greit.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 noen som vet hvorfor melken egentlig skal varmes opp...?? kan de ikke drikke den kald..?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #8 Skrevet 21. desember 2008 Det er vel fordi barnet er vant med temperert melk???!! Men egentlig så aner jeg ikke.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 21. desember 2008 #9 Skrevet 21. desember 2008 Jeg har hatt to flaskebarn, og har gjort det på denne måten: En gang i døgnet koker jeg opp kaldt vann, avkjøler til litt varmere enn 40 grader og har det på termos. Da har jeg fiks ferdig og riktig temperert vann klart til bruk HELE døgnet, om jeg er hjemme eller ute på tur, termosen er klar ) Når mini skal ha mat heller jeg vann fra termosen, måler opp ant. skjeer, rist-rist, og så er det klart ) Like raskt som å fiske fram puppen, hehe. Om jeg skal ut på tur, måler jeg opp x ant. skjeer med pulver i flaksene, så er de klare til å fylles med vann. Flaskene og smokkene koker jeg på kvelden, så slipper jeg å stå og vaske og koke hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #10 Skrevet 21. desember 2008 d hørtes lurt ut! Må kjøpe meg termos tror jeg;) Holder vannet seg på 40 grader når det er på termosen da...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå