:-)))) Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Har noen her tatt fly med barn med feber???? Er det helt dumt eller kan man gjøre det? Min datter har vœrt pjusk i et par dager, sjekket hos legen i går og det var ikke noe virus, altså ikke noe de kunne sette fingeren på. Idag har hun 38 i feber og hun hoster mye. Og vi reiser med fly i dag...ville dere blitt hjemme eller reist med bil i stedet for fly? Vi vi jo hjem til jul, det er jo ikke vanlig ferie vi skal på liksom.
kokkelimonke Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Du kan trygt ta fly selvom barnet har litt feber! vi tok fly i påsken, da hadde pjokken også rundt 38 i feber, og var kjempe snørrete, hostet og generelt pjusk! Jeg dobbelsjekket med legen, og det var ikke noe problem. Jeg ville kanskje gitt en paracet før avreise, for å senke feberen.:-)
Mom2Two Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Kanskje ikke så trivelig overfor de andre som er ute og reiser? Man blir jo lettere smittet i et slikt lukket rom med "felles luft". De andre vil jo også hjem og kose seg i ferien, kjipt å bli smittet.
:-)))) Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2008 Skjønner hva du mener, men œrlig talt, venter noen at jeg blir hjemme fra ferie pga faren for å smitte andre. Skal jeg slutte å gå i butikker, ta bussen osv. da, slik at bare jeg kan vœre syk hjemme hos meg???? Nei, d er min siste bekymring....sorry!
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Jeg hadde nok kjørt... forkjølelse og flyturer bruker ikke å være noe heldig kombinasjon, med tanke på å ha vondt i ørene. Jeg har selv flydd når jeg var syk (og liten) og jeg husker at jeg aldri før i hele mitt liv har hatt så vondt i ørene, og ikke har jeg kjent den smerten igjen heller... fy fader, det var vondt...
Mom2Two Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 Jeg flydde med uoppdaget ørebetennelse i sommer. Det er ganske vondt faktisk.. Ja, faktisk så bør man bekymre seg for å smitte andre. Smitteklimaet er helt annerledes i et fly, fordi alle deler samme mengde luft over en lenger periode. Man er spesielt utsatt for smitte der. Har man feber bør man faktisk ikke fly. Jeg ville uansett ikke utsatt barnet mitt for det når h*n hadde feber, men det er nå meg.
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #7 Skrevet 20. desember 2008 HVis jeg hadde hatt muligheten til å kjøre hadde jeg heller valgt det både pga smittefaren og fordi det er ubehagelig å fly når man er syk, Tenk på trykket i flyet og vondt i ørene.
Ranveig R Skrevet 20. desember 2008 #8 Skrevet 20. desember 2008 Viss det er eit reelt alternativ hadde eg gjerne valgt å kjøre, av hensyn til ungen. Når ein er forkjølt er det vanskelegare enn vanleg å utligne trykket i ørene, og det skal veldig lite til før det blir vondt. Men viss dåke har kjøpt flybillettar i dyre dommar og det er veldig langt å køyre hadde eg gjerne flydd likevel. Det er jo heller ikkje så kjekt å sitte timesvis i bil når ein har feber heller. Eg flaug med eldstemann då han var 6 mnd gamal og var sjuk/hadde feber (rundt 39). Hadde ikkje mykje valg, vi hadde vore på besøk hos ei veninne i England og skulle fly heim frå London. Det gjekk heilt fint, småen sutra litt, men drakk fint av puppen under letting og landing og sov resten av turen. Du kan ikkje isolere deg og ungen totalt pga smittefare når det er noko såpass uskydlig som eit virus og 38 i feber. Eg ville heller ikje latt vere å reise heim til jul pga eit lite "fillevirus" God tur og god bedring.
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #9 Skrevet 20. desember 2008 Men er det riktig å utsette alle flypassasjerene for smitte pga et lite "fillevirus" da hvis man strengt tatt ikke behøver?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå