Mom2Two Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Det har vært en litt tung måned med to dødsfall i familien, mye reising osv. i forbindelse med dette. Sånn sett hadde jeg "gledet meg" litt til førjulsstria, slik at vi fikk noe annet å tenke på. I stedet har det først vært to runder med omganssyke, og nå har jeg fått det som antagelig er en gjenstridig lungebetennelse. Jeg orker ingenting, prøvde å legge sammen klær, men måtte gi meg halvveis osv. I morgen kommer julebesøket (som skal bo her en uke). Har ikke fått vasket til jul, ikke pyntet til jul, ikke baket til jul, ikke kjøpt gaver til jul, ikke handlet mat til jul....:-( Akkurat nå føles det helt uoverkommelig å rekke over noe som helst. Innser at det meste må kuttes, men noe må man da liksom gjøre. Mannen gjør så godt han kan, men han har hatt mye på jobb osv. Jeg hadde liksom håpet at jeg kunne lage en koselig jul for foreldrene mine og familien. Føler at vi alle kunne trengt det, nå føler jeg at jeg ikke får bidratt med noe, men at det bare blir stress for alle:-( Huff, drukner visst litt i selvmedlidenhet i dag, jeg....
Tante Gustava Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Alle har forståelse for at dere ikke har fått gjort så mye med sykdom i hus, så her må det delegering til: -husvask blåser dere i. -pynting er jo kjekt å gjøre sammen. Vent til familien din kommer, og la barna gå amok med julepynten sammen med de. -baking bøåser dere i, fins så mange gode julekaker man kan kjøpe hos bakeren. Evt kan bestemor ta en økt sammen med barna. -Mathandel tar mannen din/faren din/moren din/evt alle sammen. -da gjenstår julegaver, og den er jo ikke så lett å delegere bort. Men sett deg ned og skriv liste så du vet hva du skal kjøpe til alle. Ta en razzia på kjøpesenteret, og følg lista. Da burde det være overkommelig, særlig hvis du har greid å delegere bort alt annet Og husk at dette blir nok ikke stress for foreldrene dine, tenk så koselig for de å få gjøre alt dette koselig sammen med barnebarna, og samtidig hjelpe dattera si. Husk at de er like glad i deg som du er i barna dine, og du hadde vel ikke sett på det som stress å hjelpe de hvis de trengte hjelp...? Lykke til, god bedring og god jul!
blåbæret Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Huff, kjedelig når det skjer så mye på en gang. Men du skal være glad du får besøk, for da kan du nemlig få hjelp. Alle skjønner at du har hatt mer enn nok å stri med i det siste, så senk skuldrene og ikke vær redd for å ta imot hjelp! Det hadde heller vært rart om alt hadde vært på plass... Lykke til og god bedring!
Mom2Two Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2008 Takk for det, får svar på prøver til uka, så er litt spent. Tusen takk for gode råd:) Det er nok noe slikt det ender opp med:) Foreldrene mine vil mer enn gjerne hjelpe, men de har jo også hatt en stri turn, så jeg hadde på en måte sett frem til at de skulle komme til ferdig jul, og at de skulle slippe å gjøre noe. Mamma kan være slitsom effektiv, og pappa er også effektiv når han setter i gang, så det blir nok jul i år også. Det var bare jeg som hadde sett for meg å lage det fint til dem akkurat i år. Det blir ikke alltid slik man har tenkt. Får bare gjøre det beste ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå