Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 har nå jobbet i klesbutikk i noen år,flest damer som jeg jobber med. Nå som jeg er gravid virker som det blir ikke tatt hensyn til,de første månedene ble det klaget på at jeg ikke gjorde noe,at det er ingen sykdom å være gravid,de vet åssen det er for de fleste har barn. Selv har jeg hatt bekkenløsning siden uke 13 (er i uke 25 nå) , korsryggen gjør vondt,hovne føtter,bekkenløsning som kommer og går,tretthet,ofte kynnere pga mye stress på jobb og depresjon ved tanke ved å jobbe og farte til jobb(siden jobben er en annen by enn der jeg bor),sjeldent sett familie,venner og samboer pga forskjellige jobbtider :/ har vært hos jordmor og snakket om disse plager og fikk skjema om tilrettelegging,ga det på jobb og fikk ikke dette til å gå.. føler at jeg blir presset til mitt ytterste,at de forventer at jeg skal jobbe helt til 3 uker før fødsel med belastende yrke.. er det beste å sykemelde seg? Noen andre her som føler de blir tatt lite hensyn til?
Da HarViTreUnger Skrevet 26. januar 2009 #2 Skrevet 26. januar 2009 Hei, Du har krav på tilrettelegging på jobben. Du kunne kanskje kjøpe uken Gravid blad - står en del der i tillegg til at du kan lese om svangerskapspenger på nav.no. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå