Gå til innhold

Var det maserier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går ettermiddag rundt 17 tiden holdt jeg på å gjøre ferdig middagen. Så fikk jeg så mensesmerter. Etter kanskje 1-2 min begynte jeg å få 'knip' i magen nederst, som liksom ikke ga seg. Dette varte i ca en halv time. I løpet av den halve timen hadde jeg smertetopper der magen strammet seg, og jeg hadde virkelig vondt fra nederst til øverst i magen, som om smerten både rullet og utvidet seg. Det endte med at jeg nesten kastet opp av smerter. Etter å ha sittet og rugget frem og tilbake på do en stund (uten at det ga noe resultater, så det var ikke fordøyelsesproblem sådann) gikk jeg inn og la meg ned i fosterstilling på sofaen og pustet tungt. Da slapp det sakte men sikkert taket.

En grunnleggende smerte holdt seg der i minst 30 min, mens toppene kom og varte kanskje et par minutter hver. Var det maserier? Har ikke hatt problemet igjen siden.. foreløpig. Er i uke 34, slimproppen gikk torsdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet om det var de første maseriene???? Ingen som har hatt det slik?

Skrevet

Det de beskriver høres jo unektelig ut som "rier" da, men siden det gav seg når du la deg ned og hvilte var det nok falsk alarm denne gang...og siden du bare er i uke 34 er det vel like greit! Babyen din kan få lov å vente noen uker til synes jeg før den kommer;)

Maserier er (har jeg hørt) like vonde som ordentlige rier (i starten), men gjør lite nytte. De er ikke effektive på åpning og sånt.

Ordentlige rier er mer eller mindre vonde og blir vondere og vondere. De blir etterhvert vondere enn maserier! Effektive rier åpner livmorhalsen.

Jeg har aldri hatt disse maseriene selv, så er ikke helt sikker altså..men tror det er slik.

Slimproppen kan forøvrig gå uker før fødselen...har hørt at hos noen er den gått så tidlig som 7-8 uker før..så det er desverre ingen indikasjon på at fødsel er nært forestående.

Dersom du opplever disse maseriene igjen, så hadde jeg absolutt tatt en tlf til føden jeg altså. Kanskje de vil sjekke deg..ogsiden du tror slimproppen din har gått så er det jo også noen forhåndsregler en skal ta da for å unngå infeksjoner og slikt frem mot fødsel...

Tvitvi! Håper du slipper å føde prematurt!

Skrevet

Din beskrivelse minner meg om kynnerne-masreiene jeg hadde i ukene frem til fødsel av lillegutt. Riene skal jo ikke slippe når man slapper av, så kanskje det heller var kynnere. Uansett var det kroppen som gjør seg klar til fødsel, selv om det ennå er en stund til.

Følelsen av at de ruller overmagen kjenner jeg igjen, men det er vist mest vanlig at det ruller fra toppen og ned, sånn for å presse babyen ute mener jeg. At sammentrekningen starter i muskelen øverst og presser ned. Ikke så lett og forklare, det eneste jeg vet er at jeg ofte mens disse øvelsene pågikk håpet at noe endelig var i gjærde, men akk. Det eneste som var klart for meg var at når jeg endleig våknet en natt med rier var jeg IKKE i tvil!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...