Gå til innhold

Fr.stad sykehus- hvilken føde avd anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 9 mars, og er litt usikker på hvilken avd jeg ønsker og føde på..Men har hørt at B7 er kjempe bra, så jeg tror jeg går for den avdelingen..Noen som har erfaringer eller har noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg fungerte B7 fint ved forrige fødsel. Fikk da føde i vann. Hadde ikke behov for noe smertestillende da det var en rask og enkel fødsel.

Skrevet

Jeg ønsket sist å føde på B7, men fikk ikke det pga komplikasjoner.

Istedet kom gutten til verden i gangen på B2, i det de måtte flytte meg fra B3 pga mangel på jordmødre.

Synes det var veldig koslig på B2, barnepleierene og jormødrene var veldig hyggelige, og avd fungerte som om jeg ville vært på B7 for meg, iforhold til fødsel :)

Regner med denne i magen kommer til verden ved B2 i feb/mars, om jeg får det som jeg ønsker da.

Skrevet

Jeg å har tenkt å gå for B7, hørt veldig mye positivt derifra jeg også :-) venninna mi fødte der å er kjempe fornøyd. Rommene har jeg sett bilder av å de ser ut som de hotell rommene nesten :-) og jordmødrene er kjempe kooslig har jeg hørt :-)

Skrevet

Ja jeg kan tenke meg det er bra på alle avdelingene egentlig..Jeg var på omvisning på sykehuset for litt siden og rommene på B7 var fine ja, badekar og dobbelt seng og greier hehehe :)

ungen kommer jo ut samme hvor vi føder, og det kan jo henden at når vo er midt i fødingen så spiller det brått liten rolle hvor vi er hehehe :)

Skrevet

Jeg fødte på b2 forrige gang. Kjempe fornøyd. Denne gangen har jeg lyst til å føde på b7. Så satser på det;) mye pga dobbel senga man får etterpå.. syns de fødesengene er et helvete å sove i ;)

Skrevet

jeg skal også føde på fredrikstad, men bekymrer meg ikke så veldig for hvor jeg ender opp.. etter å ha vært på omvisning og sett så syns jeg egentlig de forskjellige avdelingene så veldig like ut, og tipper jeg driter litt i hvilken jeg er i når jeg først skal føde... eneste var at de hadde dobbeltsenger på b7, men det er jo bare noen få netter det er snakk om...

Skrevet

men er det ikke sånn at b7-fødestua så får man ikke smertestillende bare lysrgass? og vist man må ha fks epidural blir man flyttet til en annen avd? normalenheten.... jeg sa jeg ville dit for jeg synes det er litt kjedelig og bli flytta på mitt i fødsel....

Skrevet

Jeg kom hjem i dag fra B3, har ligget der siden onsdag på grunn av svangerskapsforgiftning og synes det var en super avdeling. Fått vite at jeg skal føde der også. Har termin 10. januar, men må tilbake dit 1. juledag for kontroll, og da kan det hende jeg blir lagt inn igjen, men vet ikke.

B3 er vel ikke en avdeling man ønsker seg til heller, men ville bare dele min erfaring fra B3 som er veldig positiv.

Har ikke vært på omvisning eller fått tilbud om omvisning jeg. Når (lenge før termin) er det en skal få invitasjon eller tilbud om det?

Skrevet

jeg fikk ikke noe invitasjon eller tilbud om det.. fikk høre av jordmoren jeg går til at de kanskje skulle slutte med det i fr.stad og om jeg ville på omvisning så burde jeg gjøre det snart.. så jeg bare ringte til sykehuset å spurte de, og da meldte jeg meg på det som var nå i desember.. tror man må ordne sånn selv..

jeg syns ihvertfall det var veldig bra å få komme å titte!

Skrevet

hei hei... jeg skal føde i fr-stad:)fødte der også i 06 da fødte jeg på b3.var innlagt i 10 dager før fødsel pga svangerskapsforgifting å var storfornøyd med avd. flotte mennesker som jobber der. Ønsker derfor også denne gangen b3 også pga jeg føler meg tryggest der. letteste tillgang til alt. de har også dobbeltseng på ett rom der. rom B50:)ute i gangen der er det også badekar man kan bruke om det er ledig det har alle rom mulighet til.jeg brukte dette badekaret sist selv om jeg ikke lå på B50 å fødet.

Lykke til alle sammen:)kanskje noen av oss havner der samtidig:)jeg skal på sjekke igjen i morgen så håper ikke jeg blir lagt inn,er til kontroll hver uke nå:( ganske lei så skal gjøre alt for å få ut denne ungen midt i januar selv om termin er 12 feb:)

God jul og godt nytt år til dere alle:)

Skrevet

ღ Dolce Vita ღ:

Når var du der på omvisning? Fredag 19. desember? Kanskje du var blant det gjenget jeg så mens jeg lå inne på B3? Eller rettere sagt, satt ute i gangen uttafor avdelingen sammen med familien min som var på besøk akkurat da. Regner med at det var en omvisningstur alle de gravide kvinnene som gikk i en flokk med ei ikke gravid dame som ledet ann. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...