Gå til innhold

Strekkmerker, når kommer de?


maes88

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 25+3 uker på vei og har heldigvis ikke fått strekkmerker enda. Men når er det vanlig at de kommer? Er det på slutten av svangerskapet? Jeg er førstegangsfødende og har selvfølgelig ikke peiling på dette=) Så derfor må jeg spørre dere andre damer der ute som har mer erfaring!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De behøver ikke komme :) Jeg fikk ingen strekkmerker sist svangerskap, og gjorde ingenting for å forebygge, satser på at det blir likedan nå ;) Men ellers tror jeg vel det er større sjanse mot slutten, når en virkelig begynner å strekke på mageskinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde INGEN før de siste ukene, så gikk jeg 10 dager over tiden.. og da poppet det frem både på rumpen,lårene, magen og på sidene...:( men er blitt helt lyse nå, så ser de nesten ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mine kom de 2 siste ukene sist. Fikk svært få, og de vises nesten ikke lenger 19mnd senere. Jeg er nesten 100%sikker på at jeg ikke får nye denne gangen, for magen fikk aldri kommet seg etter sist gang.. krysser iallefall fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist gang la jeg på meg intet mindre enn 30kg, men strekkmerkene kom ikke før de siste 8-10 ukene. tror ikke jeg slipper unna denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang la jeg på meg 22 kg! og fikk ingen strekkmerker. Kun noen tynne lyse på brystene, for de va gigantiske! (er egentlig ikke storbrystet)..Strekkmerker er jo genetisk betinget, så hvis din mor fikk det, er det stor sjangs for at du også får det..Vi er tre søstre som alle har 2-3barn hver..og ingen av oss har fått alvorlig stygge strekkmerker..Noen få lyse under trusekanten bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

genetisk betinget? mamma har født to barn og har ikke ETT strekkmerke, jeg fikk mange... så akkurat det der tror ikke jeg særlig mye på:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mamma å fødte 2 barn ingen strekkmerken å hun er lita å spe, men jeg er ganske stor, eller ikke fet assa, men ikke like lita som henne, å jeg fikk strekk merker heeeeeeeeeeeele magen(ingen strekkmerker fra før) 1 uke før termin/fødsel sist, å de er der den dag i dag stygg og j..... å nå er jeg 26 uker på vei å ser helt j... ut.... så joda, komma i du skjønne milde.. hater de...hehe... det var det jeg hadde å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg noen få gram over 30 kg sist...gikk 13 dager over termin og ingen strekkmerker på magen, men et par-tre små på låra bare...syns lite heldigvis.

 

Har ikke fått strekk merker enda, og håper ikke jeg går opp like mye nå som sist. Så kanskje jeg slipper å "rippe" opp i de på låra også ;)

 

Har hørt fra flere venninner at de har fått strekkmerker de siste ukene, og gjerne om man går over termin...:( Dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Hater strekkmerker!!! Forrige svangerskap fikk jeg over heeele magen! De er heldigvis lyse nå! Nå er jeg 24 uker på vei og har ikke fått enda... Ble tipset om en krem de har på BodyShop som heter Bodybutter, den skal vist være kjempegod! Har planer om anskaffelse jaaa, Vil vil vil ikke ha strekkmerker, fysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kremen har jeg gått til innkjøp av, en veldig feit krem, men god da :-) Den MÅ være med kakao. Alle produkter som inneholder kakao gjør huden mer elastisk og strekkbar visst. Så alle kakao-produktene på BodyShop kan brukes, men bodybutteret er i tillegg feit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går inn i uke 26 nå og har bare noen små strekkmerker på rumpa og litt på brystene, men håper bare de ikke kommer på magen og det ser ikke slik ut enda. Magen er det blitt litt störrelse på så jeg håper ikke jeg får noe särlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til min forskrekkelse fant jeg noen små på låra i dag morges :/ er nå 27+3 ,lagt på meg 10 kg siden jeg ble gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Eg er i uke 35 no og har ikke fått ett eneste på magen enda:) men har fått på hoftene, puppene og leggene:s eg har smurt magen min med fuktighetskrem hver eneste morning og kveld siden eg fann ut eg var gravid:P så det kan jo hende at det har hjelpt litt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er nå i uke 34 og har ennå ikke fått en eneste strekkmerke! Mamma hadde mange og jeg fikk også en god del på rumpe og lår i puberteten, så jeg var forberedt på at det skulle komme! Men den gang ei, hittil! Har siden 3. mnd. smurt mage og lår og bryst hver morgen etter dusjen og hver kveld før jeg legger meg med en blanding av mandel olje og jojoba olje (kan kjøpes på apoteket)! Jojoba olje er spesielt gunstig for hudens elastisitet! Tenkte bare jeg skulle si fra dersom det er andre som vil ha et godt tips ift. å unngå strekkmerker!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke alle som får strekkmerker. begynte å få i uke 21-22 jeg da. har allti vært plaget. fikk masse i puperteten. men nå har jeg smurt med bodybutter og etterpå har d ikke sprukket så mye mer. tenkte å prøve å smøre på olje nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ingen sist, og ser lovende ut også denne gangen.. Har sterk hud, som tåler sol godt.. Har hørt at det er litt etter hudtype og gener;) Manna har jo født 4 barn, og har ingen strekkmerker!! Å han la på seg nesten 30 kilo med sistemann, ha ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoooreMagenMin

ehm...arver du bare gener fra din mor??

la meg minne deg på at du har en side til å arve gener fra..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...