Gå til innhold

"jøss har du 1 eller 2 unger inni der ??".......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjekt å høre det - fikk ikke høre det forrige svangerskap....

Var innom julelunsjen på jobb i dag og fikk høre det fra samtlige kollegaer...kanskje jeg skulle latt være å dra der som var første tanken.

Har vært sykemeldt en måned nå.

Er ei jente som har 2 uker igjen så jeg ble sammenlignet med henne og siden vi har nesten like stor mage så hadde jeg stooor mage.

Jeg er andregangs og når jeg er rundt andre gravide så er ikke magen min så stor.

Trodde aldri jeg skulle få høre slike kommentarer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg får høre det meste. "Ja, blir julebaby på deg! " ,Neida, skal ha i slutten av april jeg.. "Oii.. du er jo diger" får jeg til svar da...

Veldig hyggelig å høre. Når jeg får nr3 i april så fyller eldste 4 år.. så de siste 5 åra har jeg enten vært gravid,født eller amma..:P ikke rart jeg får fort stor mage.. MEN alle , spess fremmede trenger ikke fortelle meg det heeeeele tida!!

Folk glemmer folkeskikken hjemme når de omgås gravide har jeg funnet ut! - Vi er liksom offentlig eiendom vi.

Skrevet

Ja, pinade! Akkurat som om jeg skulle skrevet det selv!!!

Jeg er 1. gangs også- og får høre til stadighet, omtrent hver j... dag, hvor stor jeg er. Grrrrrrrrrrrrrr. Har skrevet et par klageinnlegg på det derr tidligere jeg også :)

Nå har jeg bestemt meg for å svare de som må kommentere magen min!

Skrevet

Det er ikke så gøy å få motsatte kommentarer heller. "Jøss, så liten du er"... Hvorfor må folk kommentere magene våre? Vi er da like gravide om magene er større eller mindre enn gjennomsnittet. For å ikke snakke om de som bare MÅ ta på magen min.. Grøss.

Skrevet

i mitt forrige svangerskap var jeg så hormonell at jeg svarte tilbake med samme tone...hihi ;) Funker det!

Skrevet

hehe,nei, noen bærer mer i ryggen og noen bærer på utsiden.Jeg synes alltid at gravidmager er flotte jeg, og sier det, om jeg skal si noe.

Til deg som har stor mage med 1mann. Hadde det jeg og..har hatt stor mage med begge gutta, men denna gangen er den enda større, skal ha jente og den legger seg ut på sidene og.. med gutta var det bare foran.

Uansett stor eller liten mage, nyt det jenter! Er flott uansett spør du meg! :)

Skrevet

Signerer her.. Er 2.gangs og har veeeldig stor mage. Var inne på 3tri mog smugleste litt, og i uke 23 har jeg 10-20cm større midjemål enn fødeklare damer.. Må faktisk innrømme at jeg HATER å være gravid denne gangen.. Magen er større, mer vann i kroppen, lagt på meg mye mer/raskere.. nei i det hele tatt er jeg lite forenelig med "velmente/morsomme kommentarer om hvor stor mage jeg har. Flere venninner skal ha i februar, og jeg er større enn samtlige, selv om jeg har termin 2mnd senere...

Skrevet

Ja. den kjenner jeg. vi er tre på jobben som skal ha barn. I Februar, Mars og jeg i april.. Og alle tror jeg skal ha først.. for jeg har så mye større mage enn de to andre. Nå skal det nevnes at de er hvertfall 10 cm lenger enn meg.. og slankere.. men jeg får høre det ofte at folk tror jeg skal føde først:P

jeg kjenner jeg blir irritert når folk kaller meg høygravid.. Det er jeg faktisk ikke enda!

Skrevet

Oj sann! Her var folk hårsåre! hehe Hadde brydd meg null om noen sa magen min var stor eller liten! Horfor bli sur eller fornærma pga det?? Hjelpes...

Skrevet

Pike 27 ♥Nikko & lille reke♥ : de sier ikke magen min er stor. De sier jeg er diger, "jøss, da er du diger!" -

får jeg høre når jeg avkrefter at det er julebaby som skal komme..

Når du får høre det sånn 2,3,4,5 ganger i løpet av en dag og føler deg som en flodhest som ikke kan finne noe å ha på seg så føles det lite hyggelig etterhvert.

Til og begynne med så bare lo jeg av det.. Men det når inn når man har en dag med dårlig selvtillitt altså.

Skrevet

Ikke bare sier folk det sånn helt vanlig heller, men gjerne gaper et par minutter, tar seg til hodet og viser hvor unormal jeg er og uttrykker gjerne hvor synd det er på meg som skal gå til mars!

DET er ganske drygt når man møt

Skrevet

Trøste deg med at folk som sier sånn eier ikke sosial intellegens.

Godt vi har!! :)

Skrevet

Jeg og er førstegangs. Får mange gang for dagen høre hvor stor jeg er. Når jeg sier at jeg har 3 måneder igjen så nesten dåner de. Til og begynne med brydde jeg meg ikke om det, men er blitt veeeldig lei alle kommetarer om min digre mage. Kjenner det på meg at nå svarer jeg i stedet for å "forsvare" magen min. Forslag til noen saftige svar?:-)

Skrevet

jeg også får mange kommentarer på hvor stor magen er.. :) du skal vel ha snart du? - nei.. jeg har termin 25.april jeg... så det er jo 4mnd igjen.. hehe... - nemmen da må d jo være to!! - nei... bare en! hehe..:) jeg er så kort, at babymagen kommer kraftig ut.. og jeg ser jo at magen strutter...:) men! jeg er ikke tykk! ikke i det hele tatt! sa jeg tar det med knakende ro, å syns det er mye mere stas å ha det sånn.. enn å bare se litt halvtjukk ut... så jeg klager ikke;)

Skrevet

jeg er førstegangs, og har fått høre flere gang at magen er stor, lurte selv på om det kunne være flere enn en der inne! jeg synes bare slike kommentarer er morsomme, og er bare gøy at folk engasjerer seg i magen min :) Jeg er jo helt enig i at den er stor i forhold til mange andres. Og noen får raskere mage enn andre, så ser ikke på det som noen fornærmelse i det hele tatt. Men vi er jo forskjellige, har ikke tenkt på at noen kan føle det slik som dere her, så skal tenke meg om neste gang jeg sier noe om andres mage :)

Skrevet

en ting til-noen ganger går ikke kommentaren på hvor stor magen er, men at jeg er blitt så svær! Da skjønner jeg jo at det er magen de mener, så blir ikke irritert for det. Men skjønner det er kjipt høre for de som faktisk har fått mange extra kilo. Jeg har lagt på meg 10 kg og er i 23.uke, men er ikke blitt noe særlig større utenom magen, så kommentarene preller av. Får se om jeg også blir sensitiv og lei etterhvert, hvem vet.. Men foreløpig syns jeg som sagt det bare er gøy med engasjement rundt magen min. Gutta på kontoret kaller meg bare tjukka, men de vet at jeg er svært selvironisk og ikke tar meg selv høytidelig (typisk nordlending kanskje??). Man må jo kjenne folk før man kommer med kommentarer. Jeg elsker å være gravid og å legge på meg, synes det er fint jeg :) Har kanskje litt å si hvor fornøyd man er med kroppen før man blir gravid, har man lav selvtillitt der fra før, blir man kanskje litt mer ømfintlig som gravid??

Skrevet

Hei!

For meg handler ikke frustrasjonen over magekommentarene om at jeg ikke liker at folk kommentere kroppen min eller at jeg ikke er trygg på kroppen min slik som Tromsøfrøkna nevner. For noen kan nok også dette være en del av saken. Jeg har selv bommet stygt når jeg har kommentert andre gravide tidligere og angret på at jeg aldri klarer å holde kjeft. Men for meg handler det like mye om ønsket om et normalt svangerskap. Det føles så veldig trygt og godt å ligge akkurat på kurven. Verken for mye eler for lite er da noe gøy. Selv er jeg veldig glad i magen min, men tilbakevendende kommentarer om at jeg er stor eller liten skaper lett bekymring. Ettersom jeg har fått forskjellige kommentarer alt ettersom hvem som har sett meg så har det nesten bare blitt komisk. På en og samme dag synes noen jeg er liten og andre jeg er stor. (Normal eksistere visst ikke når gravide mager skal kommenteres, og kommenteres skal de i fleng.) Så når jeg var hos legen til sist kontrol og fikk konstantert for stort SF mål kunne jeg i alle fall konkludere med at de som mente jeg var stor vant ;o) (Har vært til ul. og alt er bra med babyen. Verken stor unge eller mye fostervann.) I perioden mens jeg ventet på ultralyd etter SF målet var målt til å være for stort var jeg særlig var for disse kommentarene. Hadde bare lyst til å gjemme meg og frine hver gang noen sa jeg var stor. Når noen sa jeg var liten så bare smilte jeg pent uten å kommentere. Det kan med andre ord ligge andre følelser bak enn kun missnøye med egen kropp når slike kommentarer faller.

Skrevet

Ikke noe å bry seg om rett og slett. Jeg vet godt at jeg er "stor" (hva nå enn standarden for det er.....) så som regel så sier jeg det selv. "Oj oj...jeg ser ut som er er i 9 måned" etc. Da er det liksom ikke så interessant lengre. Spil ut magen og vær stolt!!

Skrevet

I dag hadde jeg vært på jobb i 10 minutter før det kom ei gammal dame fra butikken ved siden av og sier.

Dame: ja, du vokser du og gitt! (flere gravide på jobb)

Meg: ja, gravid ennå, så glad for det!

Dame: det er ikke lenge til nå!?!

Meg:joda, er nok en stund igjen, skal ha i april.

Dame: Jøss! Herregud! Du er DIGER!!

Meg: ja, er ikke så høy vettu.. må nesten ha barnet et sted og..

Dame: Nei, er du sikker på at det bare er en eller??

Meg: Det er bare EN ja.

Dame: Sikker på at du ikke har to inni der da?? Du er jo kjempediger!!

Meg: ja, nå er det magen som er stor, fordi jeg er liten, og detta blir 3 fødsel på 4 år.

Dame: Ja, du har nå blitt ganske stor ja!

Meg: ja, må jobbe litt jeg.. (snur meg og går.. litt mindre glad.)

Ikke si at jeg skal høre sånt uten å føle litt på det da.. Kjærringa ga seg jo ikke.. må jeg grine for at folk skal la være ¨å fortelle meg at jeg er så jævla diger.. Kan de ikke si at magen min er stor da, det er helt greit, men jeg liker ikke å få servert i fleisen at jeg er blitt så stor hele tida.

Skrevet

Man føler det man føler.........men jeg mener bare at folk ikke mener å si "så feit du er", men at en har stor mage. Stor forskjell på det...derfor gidder jeg ikke ta det personlig. Vi kan jo ikke styre hvor mye fostervann vi har eller hvordan babyen ligger etc. Tror ikke folk mener noe vondt med de kommentarene. Det er bare ikke alle som klarer å si ting på en fin og grei måte!

Jeg fikk i trynet en gang av en slekning til sambo at jeg hadde blitt så feit etter mitt første svangerskap...den svei skal jeg si deg! Men det er som sagt noe annet enn at magen er stor under svangerskapet........

Skrevet

Ja, den kan jeg skjønne svei ja Meggy B . Jeg får komentarer om at magen er stor og.. det bryr jeg meg ikke noe om.,.Men når de sier JEG er diger, blitt stor, er svær osv og ikke sier magen så blir jeg faktisk ikke så glad.

Skrevet

Merkelig så folk skal bry seg så voldsomt om disse magene våre!! Har en x-kollega som skrev sms om jeg ikke kunne komme innom gamle jobben fordi hun absolutt ville se magen min! Fordi jeg nå måtte være diger! Jeg har det motsatt,har nesten ikke mage i det hele tatt,så tenker hun hadde blitt skuffet i så fall..!

Får også komentarer hele veien -jøsses vokser du ikke i det hele tatt du eller? -Blir du ikke større? -Går ikke an å se i det hele tatt at du er gravid alså,ser Ingen ting på deg jo!!

Kan ligge en demper på hverdagen til en lykkelig gravid det også! er nå 27 uker på vei å ser ikke mer ut en jeg gjør til vanlig når jeg har spist en god middag! Men men trøster meg med at Symfyse-Fundus målet er ok,bærer det nok bare langt nede i bekkenet.

Å du kan være sikker på at det er jeg som blir bedt om å ta alle ærender på jobb i og med at folk ikke ser at jeg er gravid er det akkurat som om de glemmer det litt...Jeg klarer ikke å si nei,å ikke er det så kjekt å svare at du jeg er gravid alså..for det er jo ikke dermed sagt at jeg ikke skal gjøre noe heller,bare mener at en kan dele litt på det i og med at jeg faktisk har bekkenløsning som gjør j...g vondt!

Nei folk kunne brukt mer energi på å spørre om spørre om andre ting! Feks heller spørre om hvordan du har det..bedre det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...