Gå til innhold

27 uker og 1250 gram?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den ene svangerskapsboken jeg har, står det 1090 gr for uke 27, og 1250 gr for uke 28. Så helt urimelig er det nok ikke nei.

Jeg fikk estimert 900 gr på 3D ul i uke 27. Men dette er jo ikke nøyaktige mål, så kan ha vært noe helt annet.

Skrevet

Ja, jeg var på 3D ul i dag å fikk høre at "lille" gutten min var ca 1250 gram. Dette syns jeg hørtes ganske mye ut jeg da. :P

Er akkurat på dagen 27 uker nå etter kl 12..

er det i såfall mine matvaner som gjør at han blir så stor?

Skrevet

Er ganske gjennomsnittlig da:)

1250 er gjennomsnitt i uke 28.

Jenta mi var 685 g i uke 22 og var visst laaaaangt over gjennomsnittet i følge legen. Ironisk nok var jeg på ultralyd hos spesialist da de fryktet LITEN vekst da det mangler en blodåre i navlestrengen;)

Ligger an til å bli større enn storebror som var 4,2 kg.

Jeg skal på 3d 29. desember. Spent på hvor stor hun er blitt nå:)

Så på profilen din at du er fra Bergen. Var du på majorstaklinikken?

Fornøyd?

Skal som sagt dit om en ukes tid.

Skrevet

Gikk ikke i bergen nei... jeg gjorde det hos en som var under utdanning i sogn :) Veldig flink! Tok seg god tid og foklarte alt han så. Hadde bare lille gutten der inne vært litt mer sammarbeidsvillig så hadde jeg gidd timen 10/10. Men sånt kan man jo ikke gjøre noe med.

Betalte forresten bare 150 i stedet for 800 ;) Men får ikke med dvd da. Men bilder å alt sånn. :)

Skrevet

Heldig du da :) Var jo kjempebillig.

Er livredd for at hun skal ligge feil vei i magen når jeg skal der. Vil liksom ha fullt utbytte når vi først betaler 1200 kroner. (har bestillt "full pakke")

På den ordinære ul lå hun sånn med hodet at vi ikke fikk sett mer enn litt av profilen når hun jordmoren skulle ta 3d bilde.

Nei, får krysse fingrene for at hun vil smile til fotografen denne gang og ikke gjemme seg:)

Skrevet

Jeg var på Majorstuaklinikken i Bergen:-) Veldig fornøyd med det. Hyggelig dame som utførte ultralyden. Absolutt å anbefale.

Skrevet

Å kan ikke du fortelle litt? Hvor lenge varte undersøkelsen??

Hvor mange bilder fikk du med deg hjem? Og hvor mange filmsnutter?

Skrevet

Var vel inne mellom halv time - tre kvarter, Begynte først med vanlig 2 D ultralyd for å sjekke om alt såg bra ut. Deretter skrudde ho over til 3D(stillbilder) og 4D(levende bilder) og undersøkte fosteret.

Vår lille var ikke så villig til å vise seg fram til å begynne med, snudde ansiktet inn mot morkaka, skjulte seg bak hendene osv, men det var jo egentlig bare søtt da:-) Men han skrudde på sjarmen etterhvert, og lagde både grimaser, suttet på tommelen, gjespet og viste seg riktig så frem. Til å bli helt forelsket av:-) Såg tydelige trekk av hvem han ligner til og med. Vi ville også vite kjønn, og det ble vi spurt om før ho begynte. Det var forøvrig det første vi såg også, traff rett på med det samme.

Tror vi fikk med oss tilsammen mellom 40 og 50 bilder/filmsnutter.

Skrevet

Min lille jente ble estimert til 1008 gr på torsdag når jeg var 26 uker og 6 dager på vei. Da lå hun midt på gjennomsnittsstreken..

Skrevet

Jeg er 32 uker på vei, og jenta ble målt til 1250g igår. Men hun har et vekstavik på 30% så tror nok din baby er ganske normal str:o)

Skrevet

Tror det er vanlig jeg..høres ikke stort ut men normalt,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...