Lilletrollogmamma Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Dette er et forum der det meget ofte blir snakket nedlatende om svigers. Og det er ALDRI noen som skriver slike innlegg om egne foreldre. Jeg irriterer meg stadig over svigermor selv jeg altså...Men hvorfor tror dere at det er sånn? Hvorfor er det så mange som irriterer seg grønn over teite svigers? Tenkt over det
miapia Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Fordi svigermor ser på meg som en datter som hun kan snakke til som sin egen.... mens jeg ikke føler at jeg kan snakke like fritt til henne som til min egen mor. Forholdet blir derfor skeivt, og du får ikke luftet uenigheter bra nok, derfor bygger det seg opp.... Min teori ;-)
pandabjørn Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 jeg tror bare at vi jenter har mye bedre og mere kontakt med foreldrene særlig mamm'er......jeg har ikke så god kontakt med mine svigerforeldre, de bor 25 mil unna og ser de kanskje 3-4 ganger i året!
Alba44 Skrevet 19. desember 2008 #4 Skrevet 19. desember 2008 Det samme spm har jeg stilt venninner. Har aldri skjønt det behovet de ofte har for å snakke om sine svigerforeldre på en negativ måte.
Lilletrollogmamma Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2008 Ja, det var en god teori...
erteposen + 4 Skrevet 19. desember 2008 #6 Skrevet 19. desember 2008 Jeg tror faktisk at årsaken til at mange irriterer seg over svigerforeldrene er at en del menn ikke har tatt et oppgjør med sine foreldre og satt seg i respekt. Tror faktisk døtre er flinkere til å si i fra og markere egne standpunkt, mens mannfolka lar det skure og heller bare korte ned på besøk og samvær. Veldig generaliserende, men jeg ser det litt i vår egen søskenflokk og vennegjeng. Jeg har gått mange runder med mine foreldre, og er flink til å informere og forklare de valgene vi gjør. De spør, og får direkte svar. Det går begge veier. Min kjære mann orker ikke morens prat og sier ikke klart ifra, og jeg forstår at min svigermor blir frustrert og roter det litt til for oss alle. Tror det kommer litt mye svigers innlegg her fordi det er noe som er tabu å snakke med både med samboer og venner.
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. desember 2008 #7 Skrevet 19. desember 2008 Jeg synes da det er nok av innlegg om håpløse mødre og fedre her inne...
Gjest Skrevet 19. desember 2008 #8 Skrevet 19. desember 2008 For det første så klages det da vitterlig på egne foreldre her inne også ;-) Når det er sagt er det nok fordi at man er oppvokst med sine egne foreldre, har gjerne flere felles verdier, felles tradisjoner osv. Man har så mye av sine foreldre og familie nedfelt i seg selv og har så mye til felles. Svigerfamilien har man ikke den samme bakgrunnen med, og det er derfor lettere at man har ulikt syn på sakene. Det er nok mye i hva man er vokst opp med og vant til, egne foreldres rariteter er man jo så vant med ... svigers merkelige sider er fremdeles nye, rare og uforståelige.
kulepenn Skrevet 19. desember 2008 #9 Skrevet 19. desember 2008 Jeg bare liker ikke svigers. De liker ikke meg heller, så ferdig med den saken.
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 19. desember 2008 #10 Skrevet 19. desember 2008 Er vel noe med at man ofte er likere sine egne foreldre enn svigers.. jeg og svigermor er totalt forskjellige. Og når jeg ble sammen med samboer var han vant me då nikke og smile til alt hun sa og gjorde. Og det gidder ikke jeg, så da har det blitt en del konflikter til han turte si fra selv. Alt fra måten vi oppdrar barna og hvordan vi skal ha det hjemme osv.. Men mamma har jeg mange like meninger som, og vi har med tiden blitt ganske like. Og hun er mye mere tolerant og ikke blander seg for mye. Så det har vel litt med personligheter også kanskje?
~sjiraff~ Skrevet 19. desember 2008 #11 Skrevet 19. desember 2008 Foreldre har man jo levd med hele livet og lært seg å takle. Svigerforeldre kommer inn helt nye og man trenger vel ofte tid på å lære seg å takle de også? Jeg vet at jeg brukte noen år på å fordøye hvordan de er, nå setter jeg utrolig stor pris på dem!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå