Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Jeg og bf har hatt et godt forhold i de to årene vi har vært fra hverandre. I samværsavtalen vi lagde på familiekontoret, skrev vi at vi skulle feire jul sammen. Det gjorde vi ifjor og året før.Det er en god tone oss imellom. Vi har også vært enige om at vi tre skal gjøre noen ting sammen en gang i blandt. Nå har han derimot fått seg samboer og trekker seg fra alle felles arrangementer. Dette sa han fra om selv, i rene ord. Nå tror han plutselig ikke at barnet vårt har godt av at vi skal ha noen felles arrangementer. Jul skal heller ikke feires sammen. Avtalen helt frem til for en mnd siden var at jeg og barnet skulle komme til han og feire der. Nå er jeg plutselig ikke velkommen. Jeg har også bedt han hit, enten hele dagen eller bare når gavene skal åpnes. det er opp til han! Det vil han ikke. Det han derimot vil er at barnet skal være der hele formiddagen, spise og åpne pakker med han og hans samboer, for deretter å leveres her og gjøre det samme med min familie. Jeg har sagt klart ifra at det ikke er aktuelt. Nå synes han jeg er kjempeego og den teiteste dama i to sko.
lillespirenmin Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 kjære deg. Jeg skjønner godt at du synes det er trist at dere ikke lenger skal feire jul sammen alle 3. Men dette ville jo skjedd på ett eller annet tidspunkt? Det er flott at man kan feire sammen på grunn av barna, men når nye partnere kommer inn i bildet vil det automatisk bli endringer på endel ting. De vil jo sikkert ønske å starte sine egne tradisjoner som en familie, og da er det kansje ikke så lett med deg til stede? Ønsker deg lykke til og god jul!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Jeg skjønner det er vanskelig for deg, men akkurat her så støtter jeg x-en din. Det hadde vel muligens blitt litt stivt hvis du, barnet, pappaen og hans samboer skulle feire sammen? Det er slutt og en eller annen gang må dere begynne å dele høytider og merkedager. Jeg synes faktisk at forslaget hans er bra. Noen av oss må faktisk være uten barna våre hele jula... Her er lillegutt hos pappaen fra lillejulaften til 3. juledag. Ville du ha feira jul sammen med x-dama til din nye mann?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 jeg er enig med de andre.. på et eller annet tidspunkt blir det slutt med felles ting.. i fjor jul inviterte jeg pappen og daværende dame på grøt julaften, siden jeg skulle ha barnet hele julen.. i år har han fått ny dame og skal ha barnet hele julen. Toppen er at det går rett til hans helg også.. så jeg får ikke barnet igjen før 28.. noe som er trist. men sånn er det vertfall! Kanskje dere kunne fått en ny avtale, som begge synes er greit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå