Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Kan dere fortelle litt om hvor lang tid det tok før dere ble friske, sykdomsforløp osv?
Lykke X 4 Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 JA! Jeg har Og jeg unner det ikke min verste fiende. Det var helt grusomt. Det begynte med at sønnen min hadde en forferdelig langvarig hoste, han fikk antibiotikabeh. temmelig raskt (uten diagnose kikhoste). Så fikk jeg samme hosten, og holdt de gående i over 3 uker før jeg kontaktet legen, blodprøve ble tatt, og det ble påvist kikhoste fra en lattermild lege Hehe (man tenker gjerne baby og små barn når man hører snakk om kikhoste ). Da var det "for sent". I følge legen bør man få antibiotikabehandling innen 2-3 uker (husker ikke helt nøyaktig), det gir best effekt, og kan gjøre at du blir fortere frisk. Dersom du ikke får AB behandling innen dette tidsrommen vil du risikere å hoste i 2-3 måneder. Det sa legen til meg, og det stemte. Jeg endte opp med å hoste i 3 mnd. Hosten var forferdelig. Du hoster rett og slett til du kikner (derav navnet), det var så ille innimellom at jeg ble svimmel og holdt på å svime av. Jeg hostet så jeg brakk meg, og det var skummelt å kjøre bil når jeg fikk anfall, og jeg fikk det ofte. Ingen hostedempende medikamenter hjalp, ikke engang cosylan og Efidrin. Så, etter vel 3 mnd. ble jeg gradvis bedre. Heldigvis Hehe.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Jeg har, det er noe helsikes dritt. Hosten startet i februar i år, da hadde jeg 4 mnd igjen til termin. I mai tok jeg turen til legen for da hadde jeg holdt på å "dæve" flere ganger. Jeg hostet og kiket så jeg både kasta opp og mista pusten. Jeg fikk ventoline til hjelp for pusten. Men anitibiotikabehandling var for seint. Linus blei født 30.mai, gudsjelov var det en mega kjapp fødsel og med hjelp av oksygenmaska gikk det greit. Om jeg skulle blitt på barsel måtte jeg ligget på isolat, men jeg reiste hjem etter 4 timer. Nå er det desember og jeg hoster enda, MEN, det er bare bagatellmessig, så håper snart jeg er kvitt den.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #4 Skrevet 19. desember 2008 Urk, det høres veldig likt ut. Jeg har vært og tatt test, men får jo ikke svar før om en uke!!! Jeg har alle symptomene. Minsta har hatt veldig langvarig hoste, og jeg har nå vært syk med kraftig hoste. Jeg hoster til jeg brekker meg og kaster opp slim. Har forstrukket magemusklene pga. all hostingen, og jeg tør faktisk heller nesten ikke kjøre bil. Jeg hoster til jeg mister pusten, blir svimmel osv. Det er verst om natten. Faen, burde jo fått ab behandling med en gang da, for sikkerhets skyld. Har jo ikke akkurat lyst til å være syk i 3 mnd... Stakkar deg! Får ikke vite noe før til uka jeg da. Legen ville ikke skrive ut ab for sikkerhets skyld. Men tar heller en kur, enn å være syk i 3 mnd! Nå ble jeg deppa... Var du også like sliten og generelt dårlig hele tiden? Jeg orker nemlig ingenting, er helt ferdig.
Lykke X 4 Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Ja, var mye sliten og slapp. Man blir sliten av å hoste så mye, dag som natt. Du får bare vente å se hva prøvesvaret blir. Masse lykke til! Det trenger jo ikke være det, men om det er kikhoste, håper jeg at resten forløper seg mildt Masse lykke til! Klem!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #6 Skrevet 19. desember 2008 Huff, lurer på om det er det jeg har fått. Måtte på do og brekke meg flere ganger i natt, pga ekstremt kraftig hoste. Var hos legen tirsdag, men rekker vel ikke å få svaret på blodprøven før jul.. Har hostet i flere uker, så det er uansett for sent med noen behandling.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #7 Skrevet 19. desember 2008 Tusen takk for det. Jeg håper det ikke er det. Men jeg tør nesten ikke feire jul med dem vi skal feire med før jeg får prøvesvarene. De har baby på under 1 år.... Den sjansen tar jeg bare ikke. Huff, for noe drit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå