MammaTilToTette + spire Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Jeg har fått små kviselignende/væskefylte blemmer i området under brystene og øvre del av magen.Har også antydning andre steder på kroppen. TIl å starte med klødde det, men nå er det bare vondt!! Og dette vet jeg med sikkerhet ikke er sopp. Noen som vet hva dette kan være????
Beadybabe ¤mai¤ Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Hm gå til legen du.. Helvetesild er liknende, men det går som regel bare i ring rundtmaven tror jeg.. Røde hunder? Kan være så mangt..jeg har ikke peiling, men det skal legen ha Dra på legevkta siden det er helg..siden du er gravid..men kan jo vente til i morgen sikkert, men ringe i dag for å være sikker? man vet jo aldri..
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Helvetes ikld går ikke bare i ring rundt magen. Jeg har dette oppe med øyet og får det sim en "tåre" nedover kinnet. Det er utrolig smertefult og klør som bare det og klør du på det blir det bare 100 ganger værre.. Man kan ha helvetesild over hele krippen men det stemmer at hvis det går rundt kroppen på en måtre. (som foreks rundt magen er dette farlig). Helvetesild vesker også ofte en god del og når det kommer skorve på det er skorven ofte veldig tykk og ruglete. Jepp jeg ville også gått til legen. Men tror ikke det er helvetes ild hvis det har oppstått som små prikker. Legen skal no vite hva man skal gjøre, hvis ikke blir du henvist til en som vet lykkke til
Beadybabe ¤mai¤ Skrevet 19. desember 2008 #4 Skrevet 19. desember 2008 Er det farlig når det går rundt magen? Hadde detda jeg var 7år..og det gikk rundt magen..var ikke gøy..
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 legen min sa vertfall det.Han sa at hvis dette utviklet seg og gikk liksom rundt kroppen så matte jeg ta kontakt igjen for det var vist ikke helt heldig. Nå har jeg aldri hatt det andre steder en oppe med øye da. Men jeg fikk det og første gang når jeg var 6 år, og siden har jeg fått det når jeg har vært syk eller hvis jeg har vært inni en stressende periode (sikkert når imunforsvaret ikke er helt på topp.) Men det blir mindre og mindre for hver gang jeg har det. men er like smertefult hver gang. Så har jeg en salve som heter zoviraks som jeg skal smøre på noen gannger for dagen.. Men jeg tror ikke jeg ville brukt noe sånt uten å snakke med lege når man er gravid.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 Helvetesild går i ring rundt maven? Dummeste jeg har hørt...jeg hadde helvetesild da jeg var 5 år og hadd dette over hele kroppen. Dra til legevakta du og få svar på hva du har fått så fort som mulig.
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 20. desember 2008 #7 Skrevet 20. desember 2008 Da tror jeg du skal sjekke opp i hva helvetesild egentlig er 1 gang til. For hvis det er det dummeste du noen gang har hørt,har du ikke hørt mye dumt i ditt liv. Bare att du i det heletatt gidder og uttale deg om hva som er dumt og ikke dumt fatter ikke jeg..
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 20. desember 2008 #8 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har faktisk veldig god peiling på hva det er...bare fordi du har det en plass betyr ikke at det ikke kan forekomme over hele kroppen,som jeg da hadde da jeg var liten. Det varganske dumt å si at d bare forekommer rundt maven synes jeg.Men det var nesten enda dummere av deg å insinuere at jeg ikke skulle ha hørt særlig mye dumt i mitt liv på grunnlag av en setning. Hva jeg gidder og ikke gidder å utale meg om ,ja det er vel ikke din sak Trollmor. Det var ikke emninga du skulle aftte noe som helst.
enitram Skrevet 20. desember 2008 #9 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har også hatt noe sånt, trodde først det bare var kviser... Men så klødde de noe vanvittig, og så ble de små vonde sår etterpå. Viste det til legen min, og utslett var visst noe man kunne få som gravid. Fikk resept på en salve, men jeg hadde ikke så lyst til å bruke den (skeptisk til alle legemidler nå som jeg er gravid) Heldigvis har utslettet nå mer eller mindre gitt seg av seg selv.
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 20. desember 2008 #10 Skrevet 20. desember 2008 Du har tydeligvis ikke lest innlegget mitt. for jeg har aldi nektet for at det kan dukke opp hvor som helst. Det kan det faktisk. Venninnen min hadde det på ryggen og jeg har det oppe med øyet. jeg kjenner to som har hattt det fra ryggen og rundt til magen og hvis dette går helt rundt det er da det kan være farlig.Det kan oppstå på flere plassser og i forskjellige former. Det kan komme som små veskende sår eller store sår. Men starter som regel som et utslett og utvikler seg til store veskende sår på mange..
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 20. desember 2008 #11 Skrevet 20. desember 2008 Så kan jeg jo og nevne at helvetesild faktisk er ett av tre herpes virus. Så uansett om man er gravid eller ikke er ikke dette bra å ha for det er en belastning for kroppen. Jeg husker ikke i farten om det heter herpes 1-2 eller 3 men her har vi vertfall Munnsår som er en av de helvetesild som er en annen og kjønsykdommen herpes som er den tredje sykdommen.
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 20. desember 2008 #12 Skrevet 20. desember 2008 har foresten ikke påstått det bare kan forekomme rundt magen,.. det kan fårekomme hvor sim helst. rundt foten , rundt magen. rundt brystet.. det spiller ikke noen rolle.
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #13 Skrevet 20. desember 2008 ser det er en heftig diskusjon om helvetesild her...er utdanna innenfor helsesektoren og har jobba med tilfeller av blant annet hælvetesild. utslettene starter rundt maven men kan forekomme ellers på kroppen. men de typiske symptomene er det brede beltet med utslett som starter på maven elle rmidjen og sprer seg vidre vannrett rundt kroppen. det sies at det er ikke farlig så lenge beltet ikke møtes helt rundt,da kan det bli livstruende...men at det kan spre seg ellers på kroppen uten at det gjør noe. det er svært smertefult og treng behandlin for det. men om det er det hun har kan jeg ikke si ,da er det bedre å kontakte lege for svar og eventuelt få noe for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå