Gå til innhold

i morgen reiser mann og barn på julefeire...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg reiser etter på tirsdag..

blir rart å være alene hjemme uten snuppa mi, men da får jeg også mulighet til å SOVE! :) skal bli deilig med første hele natten på 1 1/2 år ... :)

har tenkt til å slutte med ammingen i samme slengen (nå er hun snart 14mnd) og håper da hun sover roligere om nettene etterhvert..

MEN: jeg kommer til å få så jæskla melkespreng!!! noen med erfaring / gode råd i den sammenhng??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

melkespreng-tips??.... pliiiis ;)

Skrevet

det er jo ikke så mye annet å gjøre en og vente til det går over? eventuelt pompe litt forsiktig

Skrevet

vet det egentlig.... men vet også at jeg kommer til å få store klumper når det hoper seg opp mde melk. og det er så vondt!!

får bare holde ut og pumpe bittelitt.... tar det lang tid før melka er borte forresten??

Skrevet

Lange, varme dusjer hvor du masserer brystene hjelper. Da får du vekk det verste sprenget.

Sørg også for å alltid holde de varme, ikke fryse!!

Det er jævlig i noen dager, men det gir seg til slutt:-)

Skrevet

foresten syns jeg det hjalp veldig og ta en varm dursj.

hm.. jeg mener at det bare tok 2 dager før jeg ikke hadde noe vondt mer, og at det ikke gjorde konstant vondt, men kom innimellom. spesielt på natta. (senga ble våt av melk.. hehe)

Skrevet

åja, hadde glemt at jeg kom til å lekke masse.. det har jeg ikke gjort på leeenge!! hehe

blir gøy å jobbe med store pupper som lekker nå i førjulstria ;)

kommer til å amme for siste gang i morgen tidlig (ammer bare morgen og kveld) og ser hun igjen på tirsdag ettermiddag... hadde et lite håp om at melken var borte til da ....for da kommer hun til å være veldig desprat, så glad som hun er i pupp! :)

Skrevet

Jeg slutta å amme for halvannen mnd siden. Gjorde ingenting med sprenget, det gikk over etter ikke så lang tid. Men etter halvannen uke fikk jeg en diger vond kul i ene puppen, var sikker på at jeg hadde fått betennelse. Prøvde å få ut det som var av melk da, og fikk tømt ganske godt, da ble alt fint igjen :) Har forøvrig fortsatt litt melk...

Skrevet

ja, jeg frykter disse kulene litt.... i sommer så ammet jeg litt på dagtid også, siden det var så varmt - sånn at hun skulle få i seg nok væske. og en kveld etter at hun sovna etter ene puppen, skulle jeg hoppe i dusjen, og så meg i speilet- og skvatt!! fullt av klumper rundt puppen...

så må si jeg gruer mg litt ja...

Skrevet

Her kommer tips fra meg!

Etter siste amming, bind opp brystet. Dvs, ha en godt dekkende sportsbh el.l. på deg, hele tiden du er tørr. Denne kunstige sprengen får melkereduksjonsenzymene til å få farta på seg. I dusjen pumper du bare spreng. Da går det så bra så.

Skrevet

litt vanskelig når du er hjemme alene, men præv om noen kan knyte et skjerf relatrivt hardt på ryggen din, over puppestell, brystvorter og melkeutgang:-)(

funket her

Skrevet

åhh neeej, jeg får helt vondt av jenta de som skal reise fra mamma og puppen jeg. snufs. skjønner jo at man må slutte da men... hehe. brutalt.

heldigvis var det lille som valgte vekk puppen og ikke jeg som sa stopp. da hadde jeg vel ammet enda. hahahaha.

Skrevet

takk for alle gode tips!

hadde dt bare vært så vel at hun "ble lei" puppn, hadde alt vært sååå my enklere! men hun digger pupp, og drar gjerne ned toppen min for å få et glimt, klemme litt eller hva som helst....

kunstig spreng var lurt, da skal jeg gå md bh døgnet rundt f.o.m NÅ! ;)

Skrevet

ja, det er litt vansklig å stoppe når de er så glad i pupp...mn en gang må dt lissom ta slutt og..

og JA: det gjør ganske vondt i mammahjertet at de skal reise.... snufs

Skrevet

Vi måtte bråslutte i denne alderen og jeg var kjempeskuffa så greit det gikk med samme stilling og flaske...

Skrevet

NÅ HAR DE REIST!!!

jeg syns det var ganske trist md en gang, men så begynt jeg å rydde og styre i leiligheta, så nå går det greit.

sukk..... det er litt tomt her da.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...