Gå til innhold

noen som har prøvd ; SOVECOACH.DK???

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min på 7 mnd er helt umulig å få til å sovne.. han nekter å sove i sin seng... vet ikke hva jeg skal gjøre. har prøvd litt med skrikekuren men føler den ikke passer på han...

noen osm har prøvd dette? hvordan fungerte deT?

har prøvd å lese litt om det men skjønner ikke alt der.. er dt sånn at man skal løfte babyen opp hver gang han gråter for å så legge han ned igjen? og opp igjen med gang han gråteR? han HYLER jo heletiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har prøvd denne med hell.

Problemet vårt var at han kun sovnet på puppen.

Dersom du nylig har prøvd skrikekur, så anbefaler hun å vente litt før du prøver metoden.

Det er viktig å sette seg godt inn i den før man begynner.

Men det er ikke så vanskelig.

Den går ut på å finne en rytme i hverdagen, med sove tid, leke tid og spise tid.

Selve sove biten er som du sier her, at man skal innføre ett fast leggerituale både kveld og dag, med f.eks bad , ta på nattdrakt , synge sang. For så å legge han våken i senga. Om han begynner å gråte prøve å trøste, om det ikke hjelper ta opp i armen, i samme sekund som han slutter å gråte legge ned igjen.

Dersom gråt , trøste / ta opp. Legge ned med samme gråten slutter.

(de fleste venter for lenge med å legge ned når barnet er i armene)

Første dagen er veldig fysisk slitsom med opp og ned ... me det gikk veldig fort til oss.

Send meg PM om spr.

Skrevet

Vi har ikke prøvd full pakke, men hentet litt hjelp til å få henne til å sovne uten byssing og styr etter at hun havna i en ond sirkel med byssing og hylskrik i timevis hver kveld (starta med tenner og etter et par uker var det blitt en uvane...). Vi kjører ikke strengt regime på dagsovinga, den regulerer hun nogenlunde selv fortsatt (hun er meget aktiv og søvnbehovet på dagtid er så varierende fra dag til dag at å "pålegge" henne faste sovetider om dagen bare blir feil...)

Men det vi gjorde, var at plutselig en kveld så tok jeg henne med på rommet, la henne ned, og satte meg sammen med henne (hun sover i vår seng fortsatt, så jeg satt ved føttene hennes og holdt henne i hånda). Hver gang hun begynte å hyle, tok jeg henne opp, roet henne, og la henne ned igjen. Tror sikkert hun var opp og ned 200 ganger første kvelden, og så gikk det bedre og bedre; etter tre dager trengte jeg ikke ta henne opp overhode. Stryker bare lett i nakken (hun sovner som regel liggende på siden) når hun er urolig, så roer hun seg som regel helt fint.

Det beste er at dette funker rimelig greit når vi er hjemme på dagen også; når jeg ser hun er trøtt kan jeg legge henne ned, og så sovner hun som regel uten alt for mye styr. Og ved å bare gjenta "legginga" når hun våkner igjen etter å ha sovet en times tid på kvelden, har vi etterhvert fått lurt henne rimelig greit til å sove fra åtte-ni om kvelden til første pupping mellom ett og to en gang :)

Vi har dog ikke stresset med at hun ikke skal få smokken etter at hun har sovna, for hun har aldri vært en sånn en som våkner når den faller ut. Som regel spytter hun den ut selv når hun sovner tungt nok (og våkner da ikke etter den igjen), og våkner hun til er det veldig greit å stappe den inn for å forhindre at hun våkner skikkelig og blir umulig å roe igjen. Og vi har heller ikke stresset veldig på dagrutiner og faste tidspunkt, for det passer ikke jenta vår. Det eneste søvnrelaterte vi nå sliter litt med, er å få henne til å sove mer enn 45 minutter sammenhengende på dagtid, men jeg jobber intenst med å "lure" henne over i neste søvnfase og håper det tar seg opp av seg selv etterhvert som hun blir flinkere og flinkere til å finne søvnen på egen hånd :) Merker at de dagene hun sover to-timers dupper, har vi ei helt anna jente de timene hun er våken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...