Gå til innhold

Er litt bekymret for jenta mi jeg nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neida, det skal ikke mye til før jeg blir bekymret, men med en 3 åring som aldri har vært syk før, er dette veldig uvant:s

Men dere....For noen uker siden sa jenta vår at hun hadde vondt i hodet, vi tenkte ikke noe mer på dette...så forige uke, da sa hun også at hun hadde vondt i hodet. Den kvelden våknet hun og gråt (noe som er uvant), og sa hun hadde vondt i øret...

I kveld kom hun også og sa at hun hadde vondt i hodet...Hun har heller nesten ikke spist. Når jeg målte feberen før jeg la henne var den 38.5...Hun er overhodet ikke sløv eller merket av feberen. Fungerer akkurat som før.

Jeg tenker øreverk, men dette kan hun jo ha hatt ganske lenge nå???

Hva syns dere jeg bør gjøre...bare vente å se om det går over, eller bør jeg kontakte lege, i og med at hun har klagd over vondt i hodet en stund nå....småbarn skal vel vanligvis ikke være plaget med hodepine heller?:s

uff...litt hypokonder i kveld ja, hehe:)

Å foresten, kan det være noe mer alvorlig også???? Som hjernesvulst eller noe i den skumle duren der???? wæææ.... Uvant med sykt barn i huset....tenker allslags rare tanker:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ungen sier hun har vondt hadde jeg gitt paracet. Har en 2-åring med øreverk i begge ørene(sprekte trommehinner), og han har det ikke godt altså. Var til legen i dag og fikk med resept, men vil vente å se om han er bedre til i morgen. De vil helst ikke gi noe mot øreverk nå lenger. Merker stor endring når han får en stikkpille =)

Skrevet

Ga en paracet før hun la seg.... Men hun sier ikke at hun har vondt. I dag så hun liksom i en bisetning at hun hadde vondt i hodet...å etter å ha hørt det noen ganger valgte jeg å måle feberen....merkelig...

trodde at øreverk var ganske konstant....men det føles ikke slik med jenta vår....

Er det vanlig å ha vondt i hodet ved øreverk? Kan det være at hun ikke skjønner at det er i øret hun har vondt?

Skrevet

Med meg så har det i alle fall kommet og gått, men da ikke ordentlig. Min på 2 år - som ikke prater mye - var veldig bestemt på at det var aua i øra, så veit ikke jeg.

Skrevet

kanskje ringe og snakke litt med legen, helsestasjonen kan jo være vondt i hodet pga konsentrasjons vansker ( forandret syn), kan være at hun har dunket siden av hodet så det ikke er noe kul, kan være bihulene at hun er tett, men da hadde dere kanskje sett og hørt henne forkjølet litt. kan være dårlig inne luft, prøv å lufte ordentlig ut i alle rom. kan være så mye, kanskje ikke noe alvorlig i det hele men kan også være noe så jeg ville tatt en prat med legen eller helsestasjonen og hørt om å få komme inn til en sjekk og en crp siden hun har/hadde feber. ørebetennelse symptoner og smerter kan variere fra barn til barn. ofte med veldig små unger så merker en det når en vil legge de ned så skriker de, men ved 3 år så vet jeg ikke. stol på mamma hjertet ditt og at du stoler på hva hun sier og tar det alvorlig...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...