Gå til innhold

førskolelærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er utdannet førskolelærer?

Jeg vurderer å starte på førskolelærer utdannelse til høsten. Jeg har to barn under skolealder og siden mannen min reiser mye i jobben sin er jeg "deltids alene-mor". Jeg har 45 min kjøreveg til nærmeste høyskole. Blir det for vanskelig å gjennomføre høyskolen? Eller burde det gå greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ulikt fra skole til skole når undervisningen er, og det er jo det som evt blir "problemet" hos deg siden du må levere og hente i bhg i tillegg. En del høyskoler har vel studentbhg,men det er jo gjerne dumt ift når de skal begynne på skole hvis de ikke kjenner noen på skolen da.

Ellers er du jo ute i praksis, men her kan du vel kanskje lage avtaler med at du ikke har de tidligste vaktene og de seneste...vet ikke hvordan de tenker der...

Selve undervisningen er jo grei, noe er obligatorisk, noe er ikke (selv om du selvfølgelig får mer ut av det hvis du er der...).

Ikke så lett og si om pensumet er lett eller vanskeli, det er jo veldig forksjellig fra person til person. Vi hadde ganske mange fag de første årene, så da ble det mange eksamener. Men siste året hadde vi bare to fag, men da var det selvfølgelig et større pensum vi skulle ha eksamen i.

Kanskje ikke så mye hjelp, men...;)

Skrevet

Dersom du har lyst og er motivert går det sikkert helt fint.Da jeg startet på utdannelsen hadde jeg og to små barn og de gikk helt fint. Var på skolen på formiddagene, ferdig rundt 2 hver dag. Hentet barna, lekte, middag osv og etter barna var i seng 8 leste jeg en time eller så.Nå når barna er blitt større tror jeg de hadde vært vanskeligere å studere, da ettermiddagene og kveldene går bort til deres fritidsaktiviteter. Har jobbet som førskolelærer i mange år og aldri angret på valg av utdannelse.Lykke til!

Skrevet

Jeg studerte da eldstejenta var liten, det gikk helt fint det.

Jeg hadde korte dager på skolen, og jeg leste en del om kveldene da hun sov.

Det eneste som var litt vanskelig var da vi hadde mye gruppearbeid og kollokviegrupper, det var ikke så lett å sette av hele kvelder sånn som de barnløse kunne. Nå var jeg alene med henne, hadde lite avlastning.

Men det gikk bra, og jeg fikk til og med bra resultater på alle eksamener osv. ;)

Er du motivert for det, tror jeg det skal gå helt fint.

Jeg skal ta videreutdanning senere,angrer litt på at jeg ikke tok det med en gang.Tror det er vanskeligere å starte på nytt igjen. (?) Jeg liker jobben min, men jeg tror ikke jeg blir i en barnehage resten av yrkeslivet. :)

Skrevet

Har du lyst får du det til.

Jeg fikk andremann når jeg gikk i 2 kl. og i tillegg flyttet vi, bygde hus og flyttet igjen. Fikk ikke toppkarakterer, men jeg stod og var fornøyd med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...