Gå til innhold

ok. Hvilke tanker har dere om dette da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et vennepar som også har vært faddere til vårt mellomste barn de siste 4 årene. De har 1 barn selv som vi ikke er fadder til. De feirer alle bursdager sammen med oss og jentene. De siste 4 årene har kun faddebarnet fått gave. Dette gjelder både jul og bursdag. Vi gir gave til deres barn. Før mellomste ble født fikk vår eldste gave. Jeg har tenkt litt på dette i det siste.... at det for meg er litt rart. Hva om de hadde hatt 2 barn? Skulle jeg gitt til bare den ene da? Eller ingen kanskje? For meg blir det heeeelt feil.

Synspkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fadder til to barn og gir også en mindre gave til deres søsken, men det har mye med at de også er nære venner og slekt.

Syntes i grunn at det er greit at faddere kun gir til det barnet de er fadder på. Mine søsken fikk julegaver av sine faddere og de ga kun til sitt fadderbarn. Så for meg er det greit. Men i og med at de skiller ut sitt fadderbarn, så trenger jo ikke dere å kjøpe noe til deres, i og med at dere ikke er faddere.

Skrevet

Jeg har en del fadderbarn, og foreldrene gir ikke julegave til mine. Mine gutter får gaver fra sine faddere, men de får ikke fra den andres fadder. Vi har veldig flinke faddere som følger opp begge, så det blir ikke forskjell. De gir bursdagsgave om de er invitert i bursdag. Jeg gir en liten gave til søsteren til det ene fadderbarnet mitt fordi hennes fadder er litt ustabil på gavekanten.

Kanskje du bare skulle kutte ut å gi til deres ene barn? Siden du ikke er fadder.

Skrevet

Jeg fikk gaver fra mine faddere, og søstern fra sine faddere. Vet de i vennegjengen til mine foreldre ble enig om å bare gi til fadderbarna sine, for det ble så enormt mange gaver ellers.

Synes kanskje det er veldig sært å ikke gi bursdaggave når man er invitert i bursdag, men til jul synes jeg det igrunn er ok. Kan jo høre om de ønsker at dere skal slutte å kjøpe gaver til barna deres? Og bare gi til fadderbarna?

Skrevet

De har kun 1 barn og veldig liten familie. Jeg kommer ikke til å kutte ut gave til deres jente.

Skrevet

Oki, er koselig å gi gaver!

Men vet altså at det er forkjellig "tradisjon" med dette å gi gaver til fadderbarn og søsken....

Skrevet

Jeg er fadder til 3 barn. Et er enebarn, men de andre har søsken. Gir også til søskene, om en noe mindre gave.

Skrevet

Forresten, fadderen til eldstejenta mi er ikke alltid like flink til å huske på minsta, men det skriver jeg på kontoen for at han er ungkar og så vidt jeg vet (;)) barneløs. De andre som ikke er nære slektninger kjøper til begge ungene mine. De er jo nære venner også, så de hadde vel kjøpt gaver til jentene selv om de ikke var faddere.

Skrevet

Har tenkt litt. Forstår jeg det riktig at de kommer i barneselskap, men ikke har med seg gave til barnet til de ikke er fadder til? Det er utrolig merkelig. Hadde ikke forventet gave av folk som ikke feiret dagen sammen med oss. Hadde gitt til begge selv, nok en mindre til storesøster, om dere hadde gitt oss.

Skrevet

Vi gir til fadderbarn og tantunger.

Faddere (bortsett fra en onkel som ikke bryr seg) gir til fadderbarna og ingen andre. Er lettere å ikke gi til to av tre enn til en av to.

Skrevet

Har eitt fadderbarn, gir både han og storesøstera gave til jul og bursdag. Men gav storesøstera gave før lillebroren blei fødd då, og våre ungar får gave frå dei.

Viss dåke gir gave til barnet deira (fadderbarn eller ikkje) synest eg det er merkeleg at dei ikkje gjer det same til dåke.

Dersom dei har veldig stram økonomi kan eg forstå at det er viktigare å gje gave til fadderbarnet enn dei andre, men i så tilfelle ville eg forklart kvifor det blei gjort slik.

Skrevet

Jeg er bare fadder til tantebarn, men vi har blitt enige om at vi ikke gjøre forskjell på de vi er fadder til og de vi ikke er til...

Når de er små merker de jo lite av det, men blir de større vil de jo legge merke til det. Så jeg hadde helt klart gitt til begge barna selv om jeg var fadder til kun det ene... Og dere gir jo til barnet deres, så synes egentlig det er litt rart av de og ikke gi til begge dine...

Skrevet

Ja det er jo det som er litt av greia. De ga gave til eldste i alle år før hun ble storesøster og de da faddere til dette barnet. De har ikke dårlig råd og som sagt svært liten familie. Eldste har heldigvis aldri kommentert at de plutselig sluttet å gi henne gave. Er vel mere jeg som synes at det er litt rart. Hvis de fikk et barn til ville jeg selvfølgelig gitt til de begge.

Skrevet

Spesiellt!! Helt enig med deg.

Skrevet

Jeg skjønne meg ikke på folk som gjør forskjell på barn jeg, enten det er med gaver eller på andre måter.

Skrevet

Både jeg og samboer har flere fadderunger, og vi gir kun til de til jul og bursdag. Har ikke sjans å gi til alle søsknene, for det hadde blitt for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...