Gå til innhold

Flere her med 4 åringer som kan skrive navnet sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi byttet avdeling i bhg for 2 mnd siden og merker utrolig stor forskjell på 4 åringen. Ingen av oss har lært henne bokstaver o.l. alikevel "skriver" hun dagen lang:) Navnet hennes er ikke så veldig enkelt å skrive heller. Skryter masse av henne da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flink hun er da:-)

Jenten min har fylt fem år nå, men hun har kunnet skrive hele navnet sitt (dobbeltnavn) i hvertfall et halvt års tid. Hun elsker å holde på med bokstaver, og det syns jeg er så koselig:-)

Flinkingene våre!

Skrevet

Jøss, så flink hun er da!! B-) Imponerende. Er det lenge til hun blir 5 år? Jeg har en sønn som ble 4 år i høst og han er fremdeles på "rable" stadiet, hehe:) De er nå så forskjellige disse småtrollene :)

Skrevet

hun er født i juli så i januar er hun 4,5 år:) Hun skriver N konsekvent speilvendt og det synes jeg gir litt coolt preg på navnet hennes hehehe

Skrevet

Ja tulla her på 4 har skrevet navnet sitt ei godt stund nu... Skriver venninna sitt å.

Skrevet

Jenta mi har skrevet navnet sitt i ca ett år nå. Hun er 4 1/2 år og kan allerede lese og regne enkle regnestykker. Gjett om jeg er stolt!! :) Dette til tross for alle overskrifter om at eldre foreldre med høy utdannelse får de smarteste barna. Selv er jeg 24 år og tar privatist eksamen for å bli ferdig med videregående.

Skrevet

Eldstemannen min var tidlig ute, eller interessert kan en vel si. Skrev og løste lesekoden tidlig, og mer eller mindre på egen hånd. Minsten, som nå er 4, kan kopiere navnet sin på et kort om han må. Men ellers finnes han ikke interessert og vil bare danse.

Skrevet

Tror ikke det er helt uvanlig at fireåringer kan skrive navnet sitt. Min fireåring (født i september) har kunnet det siden i sommer. han er ellers en bajas... Han (og de fleste andre på avd i bhg) kan tallene opp til ti og utviseer god tallforståelse. Selv kunne jeg lese og skrive da jeg var rundt fire, men det har ikke blitt "noe stort" av meg for det...

Skrevet

Ja:-) Hun er 5 år nå, men har skrevet sitt eget navn i ett års tid + bestevenninna i bhg sitt. Navnet til venninna står overalt, til og med i snøsprayen på kjøkkenvinduet.. hehe... måtte le når jeg så det.

Hun kan skrive alle bokstavene bare vi sier hva de heter. Og alle tallene fra 0-9.

Skrevet

Mi på 3 år og 1 mnd (viktig ;-)) kjenner igjen bokstavene i navnet sitt (7 stk) og skriver forbokstaven sin.

Synes de er kjempe flinke jeg, både din og min jente.

Skrevet

min lille har også lært seg å skrive navnet sitt. er så morro å se på =) han ble fire år i november.

i dag fikk vi med pakker hjem fra barnehagen og på den ene lappen sto det tom "til pappa fra romeo" sååå morro!

Skrevet

Så flink hun er! Jeg tror ganske mange 4-åringer skriver navnet sitt, men hovedsakelig jenter. Virker hvertfall sånn i bhg vår. Min 4 åring begynte å skrive navet sitt når hun var 3 år, nå skriver hun det vi staver for henne. Sjapp på bokstaver, språk, matte osv, men dårlig på grovmotorikk etc. Tror barn kan bli veldig flinke til det de er interesert i. :)

Skrevet

Datteren min var ikke interessert i bokstaver før hun var godt over 5 år.

Da skrev hun plutselig hele navnet sitt.

Bestevenninnen skrev navnet sitt (Aurora) da hun var 3,5 år. Da ble jeg imponert altså.

Skrevet

Så flink hun er! Snuppa satt her og dkrev litt forrige dagen. Skrev alle bokstavene i navnet sitt uten de to siste. Men i feil rekkefølge da. Men jeg ble storveis imponert over det. Men vi har faktisk øvet litt på bokstaver og skriving. Men det er helt utrolig hva de kan lære om foreldre eller de i barnehagen legger litt til rette for det.

Flink jente har du!!

Skrevet

Jenta vår på 3,5 år kan de fleste bokstavene nå. Hun har skrevet navnet sitt en stund nå, og kun kan skrive både mitt, pappaens, noen venninners, mormorens og flere navn.

Skrevet

Jenta mi har fått veldig interresse for bokstaver de siste mnd. Hun har skrevet navnet sitt like lenge (dobbelt navn og 9 bokstaver) i tillegg skriver hun det meste annet bare vi sier hvilke bokstaver det er og viser henne enkelte av de når hun ikke husker de :)

Og så "leser" hun. hehe. Hun vet hva det står og prøver å finne ut hvilke bokstaver som kommer etter hverandre. Ikke lett med navn som begynner på konsonanter. Vegar begynner E osv :)

men jeg syns hun er flink og søt!

Skrevet

Ja jeg vet jo at hun ikke er et geni da:) Er bare litt stas for til tross for at hun snakket ekstremt tidlig og har et stort ordforråd har hun alltid vært treg med det meste. Ikke skjønt det med farger og tall har vært gresk veldig lenge. Så bytter hun avd i bhg.... etter knappe 2 mnd tegner hun plutselig mennesker, dyr osv og ikke bare farger. I tillegg skriver hun masse rart hehehehe

Jeg kunne forresten både lese og skrive når jeg var 4 år så jeg vet at det ikke er så uvanlig. Gøy å lese om deres flinke troll også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...