ApriIbaby Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 De spør om navnevalg og vi nevner noen alternativer..... "Åh, nei ikke det for det heter datteren til en usympatisk fyr jeg jobbet med" eller "åh, nei, det er det en bygdeoriginal her som heter" osv. Vet det er vi som bestemmer - helt alene. Tar dere hensyn til andres referanser i fht til nvan dere vudrerer?
OsloMor Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Nei, det kunne ikke falle meg inn. Har ikke spurt noen om deres mening heller, men bare kommet med kunngjøringen. Det er ingen som har hatt nerver tilå si at det er stygge navn iallefall.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Nei, min erfaring er at uansett hva slags navn en lanserer så vil det alltid være noen som flagrer med øynene. Nå har vi bare enn bestefar vi da så sånn sett skulle vi nesten ønske at flere hadde innspill...
mamman til to gutter Skrevet 19. desember 2008 #4 Skrevet 19. desember 2008 Nei. Og for å slippe og få sånne kommentarer, så ventet vi med å si alternativene til vi hadde bestemt oss etter mini var født. Da hadde han allerede fått navnet og ingen turte å si annet enn at de likte navnet:-)
Blåmandag¤ Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Nei, men vi har latt være å si så mye om navn før vi har bestemt oss. Når ungen engang har fått navnet sitt, er det ingen som sier noe.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 19. desember 2008 #6 Skrevet 19. desember 2008 Nei, aldri i livet. Det er bare opp til meg og barnets pappa.
Hikken Skrevet 19. desember 2008 #7 Skrevet 19. desember 2008 Niks. Kan tro det var mange som skulle synse og mene da vi bestemte oss for Leah (og så med H på slutten attpåtil!), Alt for poppis, etterligning etter prinsessefrøkna, kjedelig, kort, også med H PÅ SLUTTEN A GITT? Fornøyd med lille Leah'n min jeg :-)
Mersa og gutta <3 Skrevet 19. desember 2008 #8 Skrevet 19. desember 2008 Har ikke hatt det problemet, de har synes navnene som har vært aktuelle var kjempe fine. Men tror ikke det hadde hatt noe å si om de ikke likte navnene. Er jeg og samboer som alene skal bestemme hva barna skal hete!
Ranveig R Skrevet 19. desember 2008 #9 Skrevet 19. desember 2008 Nei! Vi har heller ikkje gitt dei sjansen til å protestere, dei har ikkje fått vite navna før ungen er fødd. Det er mykje vanskelegare å komme med innvendingar når dei ser ungen og du forteller at Dette er Turid, eller Frode eller whatever. Har berre diskutert navna med mannen min og eit par av dei næraste venene våre begge gongar.
MintCondition Skrevet 19. desember 2008 #10 Skrevet 19. desember 2008 Vi gjør det veldig enkelt, og spør ikke andre hva de mener, rett og slett Og sier ingenting før navnet er BESTEMT.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 19. desember 2008 #11 Skrevet 19. desember 2008 Nei, i grunn ikke. Men en gang gikk vi bort i fra et navn, fordi det blei så mye mas om det(ikke i negativ forstand altså) før ungen var født at vi blei lei hele navnet =P Hehe!
prekæs Skrevet 19. desember 2008 #13 Skrevet 19. desember 2008 Definitivt ikke og har fått negative reaksjoner så det holder. De kan jo ikke noe for at de har dårlig smak. Ungene har nok muligens for gammeldagse navn. Da helst de to yngste. Men navn de kan bli statsministere med:)
erteposen + 4 Skrevet 19. desember 2008 #14 Skrevet 19. desember 2008 Nei, ikke til sånne argument. Min far kom med en del gode argument som hadde med oppkalling og navnetrend når vi fikk første barn, og i dag er jeg veldig takknemlig for det innspillet. Om vi er usikker på et navn, nevner vi det ikke.
Turid Laila Skrevet 19. desember 2008 #15 Skrevet 19. desember 2008 Nei! Mamma liker overhodet ikke navnet vi har tenkt på nestemann. "Herregud, du kan ikke kalle ungen din for Didrik! Hva skal jeg si da? Se her på det nydelige barnebarnet mitt, Didrik! Nei, vettu, det går ikke det!" Det er vår unge, og vi som bestemmer navnet!
Alba44 Skrevet 19. desember 2008 #16 Skrevet 19. desember 2008 Nei. Nevnte ingen navn under svangerskapet. Sa at navnet skal offentliggjøres etter fødsel =) Var ingen som maste heller.
Blåmandag¤ Skrevet 19. desember 2008 #17 Skrevet 19. desember 2008 Forresten så mener en venninne av meg at vi ikke kan bruke et navn fordi kjæresten hennes drev og smset med en som hadde det navnet. Hehe. Vi er på litt forskjellige stadier i livet, det slår meg stadig vekk.
Minnie Mom Skrevet 19. desember 2008 #18 Skrevet 19. desember 2008 Våre foreldre har aldri hatt noen kommentar på våre navnevalg. Såpass respekt har de. Dessuten tror jeg de synes navnene er fine.. ) Men jeg tror ikke jeg hadde brydd med, nei. Det er vårt valg.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. desember 2008 #19 Skrevet 19. desember 2008 ja det gjør jeg til en vis grad. jeg blir selvsakt påvirket når folk som står meg nær mener et navn ikke er fint. derfor ble en del av mine sære navnforslag forkastet, selv om jeg personlig syns de er fine. men om jeg en gang får barn med en mann jeg er sammen med så tror jeg vi gjør det sånn at ingen får vite navnet før barnet er født. for det blir så volsomt mange å ta hensyn til. får jeg barn alene, så vet jeg hva barna skal hete. med mindre jenta er helt sprelsk, eller gutten er like bedaglig som den jeg har nå
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 19. desember 2008 #20 Skrevet 19. desember 2008 Tar ikke hensyn til hva slags asosiasjoner andre har til navnet igrunn, men om mamma eller svigermor sier noe a.la:"nei det navnet er jo stygt" så er det godt mulig jeg lar være å bruke det navnet. Så fort babyen får navnet så vil jo nye gode asosiasjoner oppstå, men hvis jeg skal gå ut i fra meg selv: Jeg vil ikke synes at Olga eller Borgny slutter å være stygge navn, selv om en søt unge heter det
~sjiraff~ Skrevet 19. desember 2008 #22 Skrevet 19. desember 2008 Nei det gjør vi ikke, da hadde ikke datteren vår het det hun heter. Det navnet likte verken svigermor eller min far. Men de synes begge det er flott nå.
brooklyn Skrevet 19. desember 2008 #23 Skrevet 19. desember 2008 Min far herper hele tiden på guttenavnet Tøger. Han har fire guttebarnebarn og ingen av dem heter det... Min svigerfar var ikke så begeistret for navnet August som vi hadde valgt på minstemann, men da min mann fortalte om de alternative navnevalgene våre, Tinius og Tidemand, da synes svigerfar at August var et kjempeflott navn:)))
Lykke X 4 Skrevet 19. desember 2008 #24 Skrevet 19. desember 2008 Nei, tar ikke hensyn til hva besteforeldre måtte mene. Har aldri gjort det, og kommer neppe til å gjøre det heller.
Gjest Skrevet 19. desember 2008 #25 Skrevet 19. desember 2008 Nei, tar verken hensyn til besteforeldre eller andres innspill. Vi velger det navnet vi synes er fint, så får andre stå for navnevalget til sine barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå