Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Vi skal ha hele min manns familie her i julen - og bla annet mine to tante barn på 1,5 & 2 år. Problemet er da at den ene jenta har vi svært god kontakt med , er omgangsvenner med forldrene og sees myye. Den andre har jeg sett 2 ganger ...... mora er fullstendig brød i hue ................. (bla) Må jeg gi likt til disse barna ? samme sum i gaver ? eller kan jeg gi flere gaver til den ene ? hva syns dere ?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Ville gitt likt hvis de begge er tantebarn. Hvis du er med begge i jula.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Jeg ville gitt likt til de begge. Barn burde ikke bli straffet for hvordan foreldre oppfører seg. De er jo bare barn.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Jepp. Gi likt. Prikk likt. Og det er ikke ironi engang. Forskjellsbehandling denne settingen kan være sårt.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #6 Skrevet 19. desember 2008 Barna blir jo ikke straffet - hun vet ikke hvem vi er engang ( sett henne 2 g før ) Har kjøpt lik gavepakning med barnecder til dem - men kunne tenkt meg å gitt den ene en gave ved siden av !
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #7 Skrevet 19. desember 2008 Det hørtes da virkelig ut som du hadde tenkt å straffe det barnet pga mora til barnet var helt brød i hue. Du må da gjøre som du vil. Men hvis du har den oppfattningen, så kommer du til å lære dine barn at forskjellsbehandling er helt greit. Forskjellsbehandling er ganske sårt når man er ett barn. Kanskje ikke du opplevde det selv i din barndom. Men det er faktisk mange som har opplevd dette i barndommen som sliter når de er blitt voksne også. De som opplever det, tenker ofte at de er ikke like mye verdt. Pga de fikk mindre enn andre osv. Barn legger fort merke til det. Det ser jeg på barn i min familie også. Så jeg gir alle tantebarna mine like mye. Søsken får like mye, besteforeldre osv. Jeg favoritiserer ingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå