Gå til innhold

Dere med tre barn i baksetet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan plasserer dere setene?

Bilen er stor, så det er plass til tre seter, også når to av dem står bakovervendt.

 

Vi må ha et babysete, en sånn pute med rygg ( det tredje og siste setet) og et sånt 9-18 kilos sete baki der.

 

Det er bare far som kjører, han er 185 cm høy og trenger litt beinplass.

Kanskje greit å ha eldstebarnet bak ham?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har eldstemann på 4 bak pappaen, så far får ben plass, så bebi i midten og så jenta på 3 bak mammaen. av og til bytter vi hvis jeg skal kjøre langt. vi har stor gutt sete ( fra 15- 36 ) til gutten, og hts sitt combi til jenta. har god plass vi :)

Skrevet

Hvilket sete har babyen da?

Jeg tenkte kanskje at det var mest praktisk med minstemann bak meg, siden det setet skal løftes ut og inn..

Skrevet

Vi har minste på 1,5 år bak passasjersetet (0-18 kilo sete), eldste på 7,5 år sitter i midten (en-to-tre sete, pute med rygg) siden har lett blir kvalm i bil og vil se fremover. Da blir det mellomste på straks 5 år bak sjåføren og han har også pute-med-rygg sete.

Skrevet

bebin har teutonia sitt, samme fabrikant som graco. tror setet heter tario. har base da så jeg har ikke noe problem med å løfte setet hans inn og ut fra midten, om noen av de andre ungene sitter bak eller ikke. trodde det, men ble overrasket over at det var så enkelt. nå er han så tung at jeg ikke orker å bære han i setet nesten så jeg bruker setet på vognen når jeg leverer og henter de andre i barnehagen. vi prøvde med en av de andre i midten men syns ikke setet til minsten stod fast nok så vi flyttet det til midten av den grunn.

Skrevet

Blir det trangt bak den som sitter i passasjersetet da?

Det er jo foreløpig hun på 16 mnd som kommer til å ta mest plass når hun skal over i 9-18 kilos setet.

 

Hele raden med ungene kan jo justeres bakover, men da blir det jo dårlig plass til bagasjen.

 

Kanskje en skiboks hadde vært tingen.. :)

Skrevet

Okay. :)

Takk for svar.

Vi har ikke base til babysetet vi da, så det spørs vel kanskje om det må stå bak passasjersetet.

 

Men så er det nok de to eldste som kommer til å kjøre mest bil når far skal hente og levere..

 

Hm, noe å tenke på dette her. :)

Skrevet

Vi har HTS izi combi bakovervendt i midten med 1 åringen i og de to eldre søskene som ikke bruker bilsete lenger bytter på å sitte på sidene. Praktisk å ha han i midten for å skille de to andre kranglefantene :) :)

Skrevet

Ganske liten plass til beina foran på passasjersiden ja, men ikke værre enn at det går..

 

Vi har skiboks også vi, må nesten det når vi skal på tur ;-)

Men nå som jeg går og ruger på nummer fire må vi bytte ut hele bilen, må nok ha en større flerbruksbil for å få plass til alle, pluss skiboks!

Eldste nærmer seg 140 cm høy også da, så han trenger strengt tatt ikke sete lenger, holder med en enkel pute så han kommer seg litt opp.

Skrevet

Skiboks må vi ha til sommeren, det er i alle fall helt sikkert.

Kan ikke legge ut på tur med denne gjengen uten, jeg innser det.

Men tror ikke vi har råd til det i tillegg til alt annet sånn i første omgang. :)

 

Hvordan bil skal dere ha da? Min eldste er 135, så hunm kan strengt tatt gå over til pute hun også, men jeg vil ha henne i setet litt til jeg da. :)

Skrevet

Hehe, det kan jeg tenke meg.

Må ha mine i seter en god stund til jeg da, i alle fall de to små.

Skrevet

Sånn jeg tenker også, så lenge jeg kan få gnudd han inn i et sete med sidebeskyttelse så vil jeg bruke det..

 

Ønsker meg en Peaugeout 807 jeg, den er stor, med grei bagasjeplass selv med 6 (7) seter i uten å bli så stor som f.eks en caravelle.

Skrevet

Jeg har ingen planer om å fortelle henne at hun egentlig kan droppe setet snart. :)

 

Har litt lyst på en annen bil her også, vi har en 7-seter nå, men de to bakerste setene er så vonde å sitte på.

 

Men det får nok vente det også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...