Gå til innhold

Fader, der er spysjuka i hus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og med 6 i familien er det HELT sikkert at noen ligger og spyr på julaften. Så vi kan ikke dra av gårde julaften som avtalt.

Vi har egentlig hatt nok i høst....

Håper de foreldrene som leverte barna så tidlig etter omgangssyke at det ble gitt rundskriv til alle sammen fikk godt utbytte av det.

Fader!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd. Er jo ikke sikkert alle får det, selv om 1 eller 2 har det. Her fikk kun 2 av 4 det :) ..

Skrevet

i bhg til storebror i dag ble vi tatt strålende imot av en liten jente som stolt kunne fortelle at hun hadde spydd i natt. Hvis det ikke hadde vært for at det var nissefest i bhg og han hadde grått i timesvis om jeg hadde tatt han med meg igjen, så hadde jeg gjort det.

Synes det er forbanna usolidarisk av foreldre å sende spysyke unger i bhg. spesielt 5 dager før jul. Om han får omgangssyke nå, kan vi ikke reise på besøk til familien, da smitter vi jo hele hurven.

Har vært sur for dette i hele dag.

Skrevet

Hvordan fikk dere begrenset smitten?

Skrevet

Jeg skjønner godt irritasjonen deres, men jeg tror ikke bare foreldrene er ansvarlig når det gjelder smitte i barnehagene. Jeg har nemlig observert en hel barnehage hvor alle barna 3-5 gikk på do alene. Ingen av dem vasket hendene, de var flere på do samtidig, og INGEN voksne bisto med håndvask.

Neste uken jeg var innom hadde de visstnok fått omgangssyken i barnehagen.

I wonder why.....

Skrevet

Behøver ikke få det alle sammen for det. Vær hysterisk med håndvask. Kjøp antibac på apoteket, det gjør stort sett alltid jeg, og jeg og sambo bruker ikke bli smittet.

Tror også det mageviruset som herjer nå er kortvarig, og det er jo godt!

Ikke ta sorgene på forskudd, vask hendene til alle ofte...

Lillemann her delte brus, ble spydd på og delte mat med niesen sin som hadde omgangsyken nå. Han ble ikke smittet!

Skal se alt er i skjønneste orden innen julaften se!! Hvis dette varer en dag, og alle blir smittet er dere jo ferdig da og!

Dette går bra.

God bedring!

Skrevet

Tusen takk, trengte litt positive argmenter:)

Jeg har en skikkelig seig streptokokkinfeksjon, og det har vært en høst med mye sykdom og skit her. Så jeg ble brått veldig negativ.

Prøver å ta meg sammen hele tiden så jeg kan gjøre alt det vanlige til jul, og håpe alle skal ha en like flott jul som alltid selv om formen min er elendig. Så så alt litt svart mtp omgangsyke også.

Håndsprit har vi, vært en del på sykehus i det siste og blitt godt vant med å bruke den:)

Skrevet

Ikke særlig kjekt det der, håper dere er ferdig til julaften. Blir en smittet så blir en ganske fort syk- fra 24-48 timer etter enn er smittet.

Tiltak for å hindre smittespredning mens det er aktiv smitte i huset::

Hyppig håndvask

Ikke ta seg så mye opp til munn/ nese uten at hendene er nyvasket.

Vaske av steder der folk tar (dørvrirere, kraner etc) regelmessig.

Hvert sitt håndkle.

Legge på dolokket når en trekker med etter seg fordi de ørsmå dråpene som kommer opp fra do når en trekker ned kan inneholde smitte hvis det er en som har vært syk der før deg.

Håper ikke alle blir syke da.

God bedring!

Skrevet

av oss fem var det kun en som spøy, og to som ble litt rare i magen uten å miste matlyst, og to som ikke merket noe.... Det kan gå godt!

ntibac og lite kos og en hovedanavarlig for det sykebarnet uten kontakt med de andre... sånn gjorde vi det... tror det virka jeg ...

ååååååå jeg håper det går fort ut av huset, for dere fortjener virkelig ei rolig jul!

Skrevet

Jeg smurte meg inn med sprit, antibac :) ..Det hjelper nok litt hvertfall.. Minsten fikk ikke det. Tror han er immun mot nesten alt! Hehe :) Og jeg bruker som regel ikke få noe..

Men håper hvertfall om dere får det, at dere blir kvitt det til julaften. Men det er jo typisk å få det til den ene dagen alle sammen gleder seg til :) ..

God bedring til dere :)

Skrevet

uff, spysjuka suger!!

vi er akkurat ferdige her, snuppa fikk det på tirsdag, vi på torsdag...

håper virkelig for deres del at ikke alle får det *krysserfingre*

som andre her sier: vær nøye med renhold osv.

var ikke så lett å holde seg frisk her når jeg ble spydd på :S og dt var virkelig spy i _hele_ senga hennes...

dårlig gjort av de som leverte barnet i bhg så tidlig!!alle vet jo at det smitter!

Skrevet

Her hadde jenta på 11 mnd det og samboer for to uker siden. Gutten på 3 år og jeg ble ikke smittet. Så det går an.. :o)

God bedring!! :o)

Skrevet

Jeg kom på en ting vedr. å holde virusene unna.

Sprit egner seg best til desinfeksjon. Så hvorfor ikke bruke julespriten til å desinfisere med? Tørke av utsatte steder, toalett, bad etc. med julesprit på kluten, til og med hendene kan du desinfisere med julesprit, husk bare fuktighetskrem så du ikke tørker ut. Så får man garantert en ren og rolig jul. Og kanskje friske folk uten mavesyke og hangover?

:-)

Skrevet

Huff!Så utrolig kjipt for dere.....:(

Men gjør som de andre sier her...vær hysterisk med håndhygienen:)

Jeg også irriterer meg grønn over foreldre som ikke klarer å holde ungene hjemme fra skole og barnehage med sånne ting som spysyken.

Hadde senest i går en diskusjon med to foreldre ang dette.

"Vi bare MÅ sende ungen i barnehagen"

"Vi har ikke noe valg vi"

"H*n ville så gjerne på skole/barnehage"

Tusen takk!Og blir mine unger syke til julaften,så vet jeg hvem jeg skal sende en takk for en fin jul mld til....grrrrrrrr!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...