Gå til innhold

OPPSIGELSESTID, noen som vet!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ingen skriftlig arbeidskontrakt, er det da 1måneds oppsigelse som gjelder? Fant det lissomi kke i arbeidsmiljø loven, bare att hvis ikke annet var avtalt/fastsatt var det 1 måneds oppsigelse,men det er jo egentlig ved skriftelig kontrakt.

Noen som kan hjelp meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ønsker å si opp kan du faktisk gå på dagen hvis du ikke har en kontrakt.

Skrevet

vet du om det står noen plass i noen lov?

Skrevet

Nei det vet jeg ikke, men er helt sikker. Arbeidskontrakt er arbeidsgiver sitt ansvar. Har de ikke sørget for en kontrakt så kan du i prinsippet gå på dagen. Du har jo ikke skrevet under på noe.... for arbeidsgiver er det selvfølgelig ikke like enkelt. Da gjelder lovverket.

Skrevet

har du jobbet der "fast" i 3 måneder eller mer, regnes du som fast ansatt og vanlig oppsigelsesregler gjelder. tror det er 1 mnd om ikke annet er fastsatt i kontrakt.

har du jobbet mindre enn 3 mnd, kan du gå på dagen.

Skrevet

jeg blir veldig i tvil, for vil jo egentlig ha med dette i den skriftelige oppsigelsen,

Skrevet

har vel egentlig innstilt meg på en månedsoppsigelsestid, men kunne tenkemeg å begynne i den nye jobben kjappt også.

Skrevet

ja det er jo alltid 2 sider. Den juridiske og den etiske. Rent juridisk kan du faktisk gå på dagen så lenge du ikke har kontrakt. Etisk vil du kanskje jobbe oppsigelsetiden som er 1 mnd.

Skrevet

Hmmm, hva med at hvis ikke annet er skriftlig avtalt gjelder en gjensidig oppsigelsestid på en måned da?

Skrevet

jeg har skrivd dette i kontrakten att siste arb dato er ...,og dette pga ingen skriftelig arbeidskontrakt.

Skrevet

man kan ikke gå på dagen, 1mnd gjelder om man ikke har kontrakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...