Gjest Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 meg, og jeg er ikke verdens beste kokk, for å si det sånn. En ting er sikkert, jeg skal lage pinnekjøtt, med tilbehør og jeg tar i mot ALLE gode tips med takk :-D Vet jo at dere er en gjeng med flinke damer, sikker flink i matveien også. Jeg kan jo koke kjøttet da, men ellers noen knep for at tilbehøret skal bli utmerket :-) ?
Gjest Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Da er vi to =))) Jeg overlater pinnekjøtt og ribbe til gubben.For jeg blir alltid jakta på om jeg gjør det rett,altså slik han er vandt til ;o) Jeg vil ikke komme med tips jeg.heheheh.For jeg vet andre her inne kan dette med pinnekjøtt. Vet du hva gubben gjorde da brodern min ba han hente inn bjørkepinner til å ha i bunn av kjelen? Jo,han hugga nesten ned et helt tre i hagen vår før vi måtte stoppe han =))) Han var ung da,og er vel undskylt.hahahaha Gleder meg til ribba jeg.NJAMMI
Karomamma Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Jeg er ingen ekspert på pinnekjøtt, men kan anbefale deg å søke litt på www.matprat.no Husk å handle riktig kjøtt etter smaken deres (røkt/ikke røkt). Det skal mye til for å få mislykket pinnekjøtt, tror jeg. Når jeg har laget kålrabistappe, har jeg brukt noen tips fra andre: MYE meierismør og (krem)fløte, pinnekjøttsky og mos med stavmikser. Kok gjerne et par poteter (fasthet) og et par gulrøtter (farge) sammen med kålrabien. Jeg har brukt finmost løk, men Karopappa nektet å ta det i forrige gang for sånn skulle det ikke være. Nemlig! Svigerinna mi fra Nordmøre bruker litt revet muskat i sin stappe, jeg synes det gir god smak. Lykke til
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Hehehe, ja han tenkte vel noe sånn som "bjørkepinner skal dere faen med få" hehe......i bøter og spann
Gjest Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Takk for tips .-) Det er sant det, matprat.no, er en bra side. Den stappevarianten skal jeg prøve, meierismør og fløte, høres bra ut...mmm...;-)
♥Snulder Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 Jeg skal ikke komme med noen tips...hehe.. for jeg hadde meget sannsynlig kokt pinnene og glemt kjøttet! Like sannsynlig hadde det vært at jeg på et eller annet vis hadde klart å svi pinnene....;=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå