Gå til innhold

Om bæreseler etc...


nr 3 :D høygravid <3

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg? Jeg har lest om en bæresele som skal være bedre enn BabyBjørn. Både fordi den skal være bedre tilpasset små barn, og fordi det skal gå ant å bruke den lengre enn ca 12 kg. Er det noen som har hørt om den? Jeg kommer ikke på navnet, men mener det ikke er så ulikt en matrett....

Hvis ikke, er det noen andre som har råd og tips om bæreutstyr til små beibi`san.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring med dette, men baby bjørn har hvertfall to typer - en som bare går i et kryss på ryggen og en med ryggstøtte. Den med ryggstøtten er visst mye bedre, og man kan bære til mer enn 12 kg. Når det er sagt, så begynner "babyen" å bli ganske stor når den veier 12 kg - det er kanskje ikke nødvendig å tenke på at den skal holde mer kilo enn det? Da er det kanskje bedre å vurdere ryggmeis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er den lykkelige eier av MeiTai. Jeg anbefaler den på det sterkeste. Jeg elsker den! Sønnen min er ikke videre begeistret for å ligge i vognen og da er den veldig grei. Lett å ha med da den tar liten plass, lett å ta på og han veier 8 kg nå (4 mnd) og det er ikke tungt i det hele tatt å bære han i MeiTaien, når han blir 6 mnd kan man bære han på ryggen og siden også. Og han elsker å være i den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg ble tipset om en bæresele som heter "Ergo". Der sitter baby med rumpa lengre ned enn på BB - hvor den på en måte henger mer rett ned. I Ergo- selen kan derfor baby være mye lengre av gangen enn BB fordi den ikke blir så sliten i ryggen.

 

I tillegg kan den brukes på ryggen som meis når baby er for stor til å henge på magen. Hun jeg veit bruker den på gutten på 3-4 enda :D

 

Jeg tenkte å kjøpe denne + ei slynge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange gode tips. Er det noen som vet hvilke butikker som fører MeiTai? Helst i Trondheim? Jeg har mulighet til å låne bb, så den får jeg til å prøve skikkelig etter hvert. Jeg har sett at en butikk på Bakklandet fører forskjellig typer bæreseler, men vet ikke om de fører meitai. Skal sjekke den opp etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...