Gå til innhold

Jeg modnes...og det er grusomt vondt...


vik1

Anbefalte innlegg

Har termin idag (fredag 19/12) og det har vært noen slitsomme dager denne uka..

Tirsdag 16/12 startet med at jeg nesten trodde jeg var i fødsel. Riene kom regelmessig med 7.min mellomrom fra kl 04.40 til kl 11 på formiddagen. Jeg skjønte etterhvert at dette ikke var fødsel, men modningsrier, da det bare var det samme hele tiden. Da det endelig roet seg utpå formiddagen fikk jeg meg noen etterlengtede timer med søvn. Ting stoppet helt opp og kroppen min fikk hvilt seg frem til onsdag kveld. Rundt kl 18 onsdag 17/12 var det på'n igjen.... regelmessige rier med 6 min mellomrom. Og det bare forsatte og fortsatte hele kvelden og gjennom hele natta. Fikk ikke ett eneste minutt med søvn den natta.... gikk i dusjen kl 06.30 torsdag morgen, og etter det roet riene seg. Hadde time hos jordmor den morgenen, og hun sjekket meg. Viste seg at jeg har begynt å modnes, men var ikke så veldig mye som hadde skjedd ennå.....bortsett bra at livmortappen hadde blitt kotere. Hun regnet ikke med noen fødsel med det første, hvertfall ikke de to nærmeste dagene, men hun kunne jo ikke være HELT sikker da sa hun. Hodet var heller ikke festet ogjenta mi ligger fortsatt ganske høyt i magen..

Kroppen roet seg gradvis utover torsdagen og fikk meg godt med søvn natt til idag.

Så nå er altså termindagen min her...og fy for en grusom dag! Har konstant vondt i magen, vonde modningsier, diare og har spydd som en gris! Huff, er så lei og sliten nå.... håper denne kroppen min kan bli klar snart, så jeg kan komme meg i fødsel og bli ferdig med elendigheten.Har nesten gitt opp her jeg sitter, ser for meg at disse regelmessige smertene bare vil fortsette i det uendelige og at fødselen aldri kommer... Huff, ikke lett for en grønn førstegangs dette her :(

Ble langt dette, men måtte bare "tømme" meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Jeg føler med deg.....Jeg hadde det på samme måten når eldstemann skulle komme til verden. I ettertiden har jeg sett at jeg absolutt burde tatt til meg det jordmoren sa: At jeg burde ta meg et bad/dusj og en paracet og prøve å sove mest mulig- evnt bare hvile hvis det ikke gikk å sove. Jeg har også kommet frem til at grunnen til at jeg syns at det var så vondt var mye psykisk. Ble ganske spent og kanskje litt redd når det satte i gang med de modningsriene. Har du noen sammen med deg som du kan dele smertene med? Jeg lot mannen min sove mens det holdt på hos meg. I ettertid tenker jeg at det hadde vært lettere om jeg hadde noen å dele det med mens det stod på. Jeg sov nesten ikke på 3 døgn før gullet kom ut og da var jeg helt tappet for energi. Fikk ikke sove noe særlig på barsel heller, så det ble en rimelig svimeslått start på tilværelsen som mamma. Vet ikke om du får det på samme måten, men PRØV å slappe av mest mulig og samle krefter. Det vil du uansett ha godt av. Bebisen kommer ut tilslutt, det er helt garantert!

Håper jeg ikke skremmer deg altså, det er ikke hensikten.

Tilslutt vil jeg si lykke til! Du har utrolig mange gleder å se frem til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg helt igjen!

Trodde det var ordentlige rier jeg... Bare at de ikke hadde blitt så vonde enda.. Men det er sikkert modningsrier, har hatt de siden onsdag. På torsdag kveld og fredag formiddag var de ganske sterke og regelmessige, men nå har de dabbet av... Litt skuffa... Er ikke så moden (eller var ikke det i går i alle fall) Men er 10 dager over terminen så jeg synes jeg burde være moden :)

 

Håper det skjer noe snart, litt slitsomt å gå med dette. Får ikke sove særlig heller, men burde nok gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager siden du skrev innlegget ditt, vik1, så jeg håper du har født og koser deg med den vesle! Godt å høre om andre i samme situasjon som meg akkurat nå - jeg fikk modningsrier i natt og har slitt med de i hele dag... Er en dag over tiden, og sist jeg var til lege hadde jeg ingen "tegn" til at noe kom til å skje med det aller første. Ble ganske fortvilet, men nå kan jeg vel ikke klage på det lenger... Dette blir hardt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har født! Hun kom lørdag 20.des, så prinsessa er akkurat 1 herlig uke idag :)

Dere som går å venter fortsatt og sliter med modningsrier, men ikke har åpning eller er særlig modne ennå, - fortvil ikke.. Jeg hadde ingen åpning da jeg var på kontroll torsdag 18.des, da jeg kom inn på føden tidlig lørdag morgen den 20. hadde jeg 5 cm og fødselen var igang!

Kommer tilbake med fødselshistorien etterhvert, akkurat nå er det andre ting enn nettet som har mitt hovedfokus ;-)

Håper alt står bra til med dere andre her inne,vi har det supert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...