Gå til innhold

Ingen overtids-damer igjen her? Er jeg alene nå? :S


Ragdoll

Anbefalte innlegg

Var hos jm i dag.. Fikk målt 1 cm åpning, så sa hun at det sikkert ikke ville skje i løpet av helga.. Er så lei meg!

En uke over terminen nå! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. 4 dager over termin i dag., Har ikke vert så frisk hele svangerskapet som jeg er nå..... merkelige greier....

 

Kunna gått en mnd til sånn jeg er nå, men håper jeg likevel får møte den lille bebisen snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei da nei da du er ikke alene...... Jeg er her. 5 dager over. Har også 1 cm åpning og er umoden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som sitter og ruger:o)

 

Skulle ønske jeg var sjekket som dere. Er 6 dager over termin i dag, men ingen som sjekket modning eller åpning...

 

Men hos de fleste starter det jo plutselig, så det er jo lov å håpe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenter Jenter Jenter..

För det första så är Overgangstiden inte förrän vi gått forbi uke 42. Det är fra og med då det räknas som overtid!! =)

Var på kontroll igår og allt såg bra ut. Är helt intställd på att gå dessa to ukerna till (hade termin den 18/12 förste gangs födande) og bad därför om en time for vurdering av ingangsetting den 1/1 09

Legen bara skrattade åt mig og sade att dom inte var helt vana vid kvinnor som var så tålmodige med å gå over tid att dom bokade tid så langt fram.

Jag förstår mig då inte på detta med Stripping m,m

Bättre att låta naturen ha sin gång, barnet kommer ut när det är redo, varför börja bråka å pilla "där nere" bara för att man är otålig?!

Legen höll med og sa att det är klart det bästa att bara låta naturen ta sin tid..

 

Så här är en som "ser framemot" 2uker till gravid. Vi har ju trotts allt stått ut i 9Månader! Då orkar vi jammen mig 2uker till!

Vi får försöka se det positiva og njuta av sista tiden utan bebbe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære anonym.... Jeg vil ha ut babyen fordi jeg har sv.skapsforgiftning, SYYYYYYYYYKE mengder vann i kroppen, bekkenløsning, isjas i ryggen og en halsbrann som tar knekken på meg. Det er bare sundt for lille gullet å komme ut nå. Hadde han hatt det bedre der inne skulle jeg ikke sagt noe. Men nå må jeg gå her å tenke på at han ikke har det bra pga morkaken. Og det er ikke noe kjekt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er så mye psykologisk i det å gå på overtid.. En har jo hatt forventninger om denne termindagen siden uke 17, og det stikker veldig dypt. Har selv termin i morra, og har veldig vansklige tanker forbundet med det å gå over.. Er villig til nesten alt for å slippe å gå lenge over. Stripping ser jeg på som en hjelpende hånd, mer enn å rote med naturen. Skal man først tenke sånn blir jo veldig mye som angår fødsel unaturlig.

 

jeg ønsker dere alle lykke til, og tvitvi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dager over terminen idag.. Jeg begynner virkelig å bli et troll å være sammen med, og følelsesmessig ustabil, for ikke å snakke om!

Jeg kan gå rundt å gråte i flere timer.. Det er virkelig slitsomt, og jeg vil si meg enig i at å tøye livmorhalsen litt for å få fortgang i sakene er mer som en hjelpende hånd og ikke roting med naturen.. Hadde jeg bare hatt åpning nok til at det gikk an.. :S

Men nå kan vel alt bare plutselig starte, er vel ikke alle som går rundt med åpning i lange tider før barnet skal ut?

Tror babyen min hadde hatt det myyye bedre på utsiden nå, omgitt av kjærlighet, enn inni denne deppa kroppen min som bare flyr rundt og gråter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare 3 dager over termin, og var på forhånd fullstendig forberedt på at man må regne med 14 dager over, men i dag er jeg likevel litt fortvilet over at ingenting ser ut til å være i nærheten av noe på gang.

Hadde virkelig håpet hun kom før jul, både så hun skulle slippe å ha bursdag midt i julen, og så min far skulle få treffe barnebarnet sitt når han kommer på besøk fra andre siden av landet :(

Nå er jeg bare lei meg fordi jeg innser det ikke kommer til å skje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hittil hatt noen tegn til at ting skal begynne snart.. Har omtrent ikke kynnere engang.. :S

Hvis det er noe trøst så ror vi iallefall i samme båten :) Tror vi heller får prøve å være litt mer positive :)

Synes også jula er en dum tid for barnet å ha bursdag på, men det er ikke verre enn å gjøre det beste ut av det hvis det skulle bli sånn..

Arrangere et ekstra bursdagsselskap i jula går jo an :) Lage det som tradisjon i familien feks :)

Er også veldig lei meg da, ikke til å komme utenom det..

Jeg kommer til å ligge på sykehuset på julaften uansett hvis ikke fødselen skjer i dag eller i morgen.. Så det får jo bare bli sånn.. :)

 

OG; Selvom vi ikke har tegn på noenting, så kan jo riene komme helt plutselig likevel..

Så tvi tvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får gjøre det beste ut av det uansett :)

Fikk bare en liten nedtur i dag. Lei meg for at pappa ikke får møte sitt første barnebarn i julen. Han er ikke så allverdens engasjert, og nå får han et annet barnebarn før jeg får muligheten til å reise og vise frem.

Men men, fortsatt et par dager på oss, selv om ingenting er på gang akkuratt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også termin i dag, og det er jo klart en dato som jeg har sett fram til. Også skjer det ingenting spesiellt, og det vet man jo er helt normalt og nesten forventet for førstegangsfødene. Jeg har sammenliket det med en bursdag på en tirsdag, jeg. For familien har jo ringt og venner og kjente tenker på meg, men egentlig er det bare en helt vanlig dag.

 

Og i forhold overtid er jeg glad for at det er jul, så kommer det noen dager der det skjer noe og så er det julaften og det hele. Og plutselig er den ventetida jeg har foran meg ganske innholdsfull allikevel. Og det er deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin i dag men ingen tegn til at det skal skje noe her på en stund... Men tar ikke det så tungt. Har hele tiden vært innstillt på at det kan bli senere enn den 21. Flere har sagt til meg at de tror det blir i romjula en gang, så blir spennende å se om de får rett.

Selv håper jeg litt på et nyttårsbarn. Helt greit det også.

 

Nå gleder jeg meg bare til å feire en stille og rolig jul uten skrikende baby. Så blir nesten litt skuffa hvis han kommer før romjula.

 

Må sies at jeg er en av de heldige som er i rimelig bra form. Har stor sympati for dere som strever med bekkenløsning, halsbrann og diverse andre plager. Håper dere slipper snart!

 

Juleklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her enda jeg også!

9 dager over i dag!! Blæh..

Halsbrann i hele natt, sovet minimialt!

Blir godt å bli ferdig ;)

I dag skal jeg få dagen til å gå med å bake rundstykker.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke på overtid enda,

men graviditeten begynner å tynge på.

Er gravid med tredjemann så kroppen er ganske sliten.

Har termin 30 des, men er livredd for fødsel i jula, med tanke på dumme dager å ha bursdag og at jeg ikke vil dra fra de to små vi har for å føde.

Har ingen familie her så ungene må bli med på sykehuset om det skjer julaften. Jeg har gått nøyaktig 5 dager over med både nr 1 og nr 2 så jeg håper jo på en rolig januardag, men denne gangen har alt vært så annerledes med sinnsyk bekkenløsning så jeg har ikke vært ute av huset på noen uker nå, med de andre to var jeg frisk som en fisk til siste dag.

Men jeg kan ikke annet enn å vente og se...

Og til dere som leter etter tegn på at fødselen er i gang...

Begge de to andre startet med kanonrier med 5 min mellomrom og fødsel etter noen timer, så det kan ennå skje før jul!

Jordmora mi sier det har mye med våres hormoner å gjøre...

når vi virkelig er klare, så jeg innbiller meg selv hele tiden det er en del forberedelser igjen og at jeg gruer meg til fødselen så kanskje det gjør at fødselen venter til etter jul?

Sambo sier at siden jeg har frykte julaften så masse, så blir det vel på julaften det skjer!

 

Vil ønske dere alle lykke til fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Är i uke 41 -3 dagar nu..

Har fått tid bokad på föden den 1/1-08 för igångsättning om hon inte kommit innan.

Hoppas nästan på att hon inte vill komma ut förrän dess, samboens hela familj med syskon og barn har kommit hit för att fira jul, bor visserligen på hytta men det känns endå som en massa stress og mas, så därför vill jag nästan knipa ihop benen..

 

SKönt att det är Jul så kanske dagarna går lite fortare med middagar och allt som är.

Har bekkenlösning, blodtryck smo ligger på grensen till Sv-forgiftning og alltmänt trött så det gör ju inte saken mer positiv, men jag hoppas på den 1Januari jag :)

 

Är såå less på allt maset fra folk omkring og.. helt plötsligt ska hela telefonboken höra av sig å fråga hur det går..

fra og med 2uker tillbaka är telefonen på ljudlös og samboen frå gå in på butikken å handla medans jag väntar i bilen..

 

Ha en fin Jul

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager på overtid her! :/

 

Skal til jordmor i morra, lurer på hva hun vil si/gjøre da!?

 

Masse lykke til alle sammen, måtte vi gå i fødsel innen kort tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...