En blå å en rød:) Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Okei, hva gjør jeg nå....febern kommer snikende å formen er syyyynkende..Hodepine, vondt i ryggen å hele pakka... Sist gang holdte jeg meg unna paracet/ibux o.l., å tenkte jeg skulle det denne gangen også...Men ser ikke ut som det går... Hva kan jeg ta?
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Jeg hadd influensa på omtrendt samme tid som deg..jeg er i uke 16 nå.Legen min sa 2 paracet tre ganger om dagen med minst 4--6 timers mellomrom...om du har feber...har du ikke feber trenger du ikke ta det. Feber truer fosteret pga av at fosteret ikke har evnen til å avkjøle seg selv...ved feber blir d varmt..så hvis du tar 2 og feber og slikt går ned så vent heller med å ta hvis du evt får feber igjen.Dette må være 500 mg pakk. Ibux er farlig for fosteret ,så dette anbefales ikke at du bruker--bare paracet i 500 mg pr tablett.
OhBaby! Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 på apoteket mitt sa de at pinex var akkurat det samme.. da jeg helst ville ha avlange paracet,og det hadde de ikke.. men jeg turte ikke høre på dem jeg,hehe,sta.. og kjøpte runde paracet 500mg
lchristin-nydelig tulle Skrevet 19. desember 2008 #4 Skrevet 19. desember 2008 paracet,panodil...og alt sånn m p er greit. men ibux,ibuprofen...og det med i skal ikke brukes. så når du skal kjøpe alt. til smertstillende så tenk på det.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Du kan bruke de febernedsettende som har blitt nevnt, og følge pakningsvedlegget... Ellers er det ikke noe fare at du har litt feber, sålenge den ikke blir veldig høy. Er ikke noe stort mål i seg selv å unngå paracet for en hver pris..
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 19. desember 2008 #6 Skrevet 19. desember 2008 Jeg synes det er feil av deg å si at det er greit å ha feber helene<3 sarah & spire.Det anbefales faktisk uansett å ta en paracet enn å ha feber,Uansett hvor høy den er.Paracet er ikke vist skadelig for fosteret på noen måte og er bedre enn å ha feber. Men for all del..dem som velger annet får velge annet. Men jeg mistet trolig i fjor pga av feber,og den var ikke spes høy..har du feber har barnet og feber og den har ikke like stor sjangs som et voksent menneske til å sloss bort feber. Og dette var grunnen til at min lille faktisk døde...så jeg ville vært veldig forsiktig da jeg var deg og si slike ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå