Tinytoe Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Hei! Flere som sliter med en klaustrofobisk følelse av og til?.... Får innimellom litt sånn panisk følelse av å ikke få nok luft, spesielt siden jeg er litt tett i nesa.. og det kommer mest når jeg legger meg for å sove og blir liggende vannrett. får ikke puste skikkelig og kjenner trykk/press fra magen som ikke akkurat hjelper på klaustrofobifølelsen.Er det andre som kjenner på dette? Må innimellombare stå opp om natta og prøve å få tankene over på andre ting, får litt "hetta"... noen sier det sikkert er naturlig i fht. at du ikke "har helt kontroll" over din egen kropp for tida... kan godt være det... håper bare det gir seg etterhvert, er blitt helt avhengig av nesespray iallfall!!
Hakkamella Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Ja, får også dette pustebesværet som kan virke som klaustrofobi. For meg hjelper det å puste så dypt jeg kan, evt gå til et vindu eller noe for å få litt kald luft inn og bare puste rooooolig. Kanskje prøve å presse ned den foten eller hva det er som trykker mot lungene. Prøv det, kan hjelpe. Og sett deg opp i sengen, rett ryggen og trekk pusten ned i magen. Jeg har en ekstra hodepute tullet sammen i armkroken når jeg ligger på den ene siden, og bruker å holde armen rundt mannen min når jeg ligger på andre siden. Da får jeg liksom løftet armene bort fra brystet så det ikke kommer i 'klemme'
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Jeg får denne følelsen når jeg dusjer, føler jeg puster opp all luft som er der inne, og må stå med munnen ut i noen sekunder for å trekke pusten..hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå