Gå til innhold

Lus.. hvordan forholder du deg til smittede personer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt dårlig samvittight for at jeg ikke lot min gode venninne og hennes datter komme på besøk med julegaver og førjulskos her om dagen siden de er smittet begge 2. De har tatt 1 kur, og skal ta nr 2.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å si vi er 4 personer i husholdningen, der 3 har langt hår, mor, far og datter. Lillehul har nesten ikke hår. Ser for meg at det hadde blitt et mareritt hvis vi hadde blitt smittet

Skrevet

lillehul=lillegull =)

Skrevet

Uh, lus er dritkjipt og nå vanskelig å bli kvitt fort. Antar at du foklarte hvorfor og var høflig. Hadde nok sikkert gjort det samme.

Skrevet

Hvis de hadde tatt første behandling var de ikke lenger smittsomme. hadde såklart latt dem komme.

Skrevet

Jeg hadde nok latt dem komme på besøk, de har jo begynt på behandlingen. Og lus smitter helst ved direkte kontakt, de hopper ikke over stuebordet liksom.

Skrevet

Ifølge reglene til skole/barnehage kan de komme som vanlig dagen etter at første kur er tatt for da skal de ikke være smittsomme lenger, regner med det samme gjelder privat...

Jeg ville latt de komme, akkurat som jeg lot sønnen min besøke bestekameraten sin dagen etter at mammaen hans ringte og sa at de satt med lusmiddel i håret så jeg burde sjekke min sønn også. Foreløbig har vi sluppet unna her.

Skrevet

Siden lus kun smitter ved direkte kontakt hår mot hår, og de hadde tatt en lusekur, hadde jeg latt de komme. Lusa hverken hopper eller flyr.

Skrevet

Jeg misforsto, trodde de hadde tatt en kur som ikke funka, ikke første del av kuren. Hadde nok latt de komme da, men hadde det vert meg som ble nekta å komme på besøk hadde jeg ikke blitt sur. Lus er no herk.

Skrevet

Jeg har lusedilla og her hadde de ikke sluppet inn over dørstokken. Desverre, men heller det enn at jeg skal få dillerum og kjenne lusa kryper overalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...