Galskapens overhode Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Jeg har litt dårlig samvittight for at jeg ikke lot min gode venninne og hennes datter komme på besøk med julegaver og førjulskos her om dagen siden de er smittet begge 2. De har tatt 1 kur, og skal ta nr 2. Hva hadde dere gjort?
Galskapens overhode Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 19. desember 2008 glemte å si vi er 4 personer i husholdningen, der 3 har langt hår, mor, far og datter. Lillehul har nesten ikke hår. Ser for meg at det hadde blitt et mareritt hvis vi hadde blitt smittet
Galskapens overhode Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2008 lillehul=lillegull =)
Gjest Skrevet 19. desember 2008 #4 Skrevet 19. desember 2008 Uh, lus er dritkjipt og nå vanskelig å bli kvitt fort. Antar at du foklarte hvorfor og var høflig. Hadde nok sikkert gjort det samme.
Espoir Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Hvis de hadde tatt første behandling var de ikke lenger smittsomme. hadde såklart latt dem komme.
ula ;o) og gutta Skrevet 19. desember 2008 #6 Skrevet 19. desember 2008 Jeg hadde nok latt dem komme på besøk, de har jo begynt på behandlingen. Og lus smitter helst ved direkte kontakt, de hopper ikke over stuebordet liksom.
Fire småtroll Skrevet 19. desember 2008 #7 Skrevet 19. desember 2008 Ifølge reglene til skole/barnehage kan de komme som vanlig dagen etter at første kur er tatt for da skal de ikke være smittsomme lenger, regner med det samme gjelder privat... Jeg ville latt de komme, akkurat som jeg lot sønnen min besøke bestekameraten sin dagen etter at mammaen hans ringte og sa at de satt med lusmiddel i håret så jeg burde sjekke min sønn også. Foreløbig har vi sluppet unna her.
Gjest Skrevet 19. desember 2008 #8 Skrevet 19. desember 2008 Siden lus kun smitter ved direkte kontakt hår mot hår, og de hadde tatt en lusekur, hadde jeg latt de komme. Lusa hverken hopper eller flyr.
Gjest Skrevet 19. desember 2008 #9 Skrevet 19. desember 2008 Jeg misforsto, trodde de hadde tatt en kur som ikke funka, ikke første del av kuren. Hadde nok latt de komme da, men hadde det vert meg som ble nekta å komme på besøk hadde jeg ikke blitt sur. Lus er no herk.
Gjest irismor Skrevet 19. desember 2008 #10 Skrevet 19. desember 2008 Jeg har lusedilla og her hadde de ikke sluppet inn over dørstokken. Desverre, men heller det enn at jeg skal få dillerum og kjenne lusa kryper overalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå