Gå til innhold

Flere raseritroll her?


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Minsten har fått et utrolig sinne. Hvis han ikke får det som han vil, eller han ikke klarer å kommunisere det han vil, så klikker han i vinkel. Raser seg nesten lilla. Alt han får tak i mellom hendene flyr veggimellom. Prøver man å ta ham opp kan han klore og klipe hvis han får tak. Men han klarer ikek å roe seg selv igjen heller. Må hjelpe ham. Men hvis jeg prøver å plukke ham opp, kryper han bare unna. Vil ikke at vi skal ta i ham.

 

Føler meg litt rådvill. Aldri vært bodti et barn som blir SÅÅÅ sint før.

Han er også veldig frustrert for tiden siden han enda ikke går selv. SÅ hver gang han krasjer med gåvogna, så raser verden sammen igjen. Han kan stå uten å holde seg, men faller han på rmpa, så er det igang da også.

 

Han har begynt å forme noen ord. SIer mamma og pappa.. Gakka, "dede" = hade, "dej"= der, "dittææ"= tittei. Som den stolte mor jeg er, så synes jeg at jeg har en flink gutt på 11mndr. Han er i tillegg 1,5 mndr prematur også.

 

Han er VELDIG aktiv, høyt og lavt hele dagen. Han er fysisk veldig sterk. Litt redd for adhd eller asperger, men tviler på at han har noe slikt. Er nok bare jeg som overanalyserer.

 

Noen som har råd for hvordan man kan roe en sint liten gutt som ikke vil ha hjelp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner oss litt igjen ja. Adrian blir så sint at han nesten eksploderer. Kaster seg ned i gulvet og hyler. Og hiver det han får tak i veggimellom. Men går utrolig fort over her da. Er hyl og skrik i 10 sekunder, så har han glemt hva han var sint for.

 

Man må nok bare la de rase fra seg. Nytter nok ikke å trøste når de er så sinna. Er mye frustrasjon med de nå. Vil så mye, men klarer ikke.

 

Eldstejenta mi som nå er snart 6 år hadde også et skikkelig sinne som lita. Da satt jeg meg bare ned på gulvet og lot henne rase fra seg. Så kom hun selv bort til meg når hun følte at hun trengte trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har det lengste raserianfallet var i 2,5 timer.. Han klarer rett og slett ikke roe seg selv. Han kan komme for å få trøst, men er rampete og hardhendt så snart han får komme opp.

 

Mye frustrasjon for tiden ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette høres slitsomt ut. Forhåpentligvis tar det ikke lang tid før han får til mer av alt det han har lyst til å få til og da roer vel det hele seg. :o)

I mellomtiden får du i hvert fall passe på at han ikke skader seg selv mens han er på det sinteste.

 

Eldste her har jo begynt litt på trassen sin. Det jeg gjør med han er å la han rase litt av det verste av seg (2-5 minutter) og så klarer jeg faktisk å avlede han. Lage en spennende lyd, begynne å snakke om noe helt nytt eller lignende... Kan du forsøke det neste gang?

 

Ellers høres det ut som om gutten din er langt fremme, og 1,5 måned for tidlig også! Stolt må du være! :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...