Gå til innhold

Fra 0-1 år

SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 8 mnd som reiser seg etter ting:/Dere med samme erfaringer vennligst se hit.

NYTT 13:00 19.12.2008

Som sagt 8 mnd og kordinasjon og balanse er ikke helt på topp.

Gjorde det plutselig igår og datt i golvet med ett brak før jeg fikk sukk for meg var overhodet ikke forberdt men bedre rusta idag men blir så usikker.

Skal jeg la han få prøve seg i nærheten av meg eller skal jeg ta han ned for hver gang han prøver.

Synes jo det er dumt og oxo vil jeg gjerne han skal krabbe før han går på grunn av lese og skrivevansker.

Hva gjorde dere?

Aprilmamma86_19april<3

Må si jeg er litt sjokkert over hva folk tror.

Siden hun mener at barn får lese/skrivevansker av å gå istedet for å krabbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns og mene sånne ting fordi det står et par steder er helt idiotisk.

At de har kommet fram til en linkning mellom rompeakere og lese/skrivevansker syns jeg er nesten merkerlig.

Og da å mene at barnet ikke kan stå fordi barnet må krabbe først er hysteri

Skrevet

jeg mener barnet skal følge sin egen utvikling.

Man får da vel ikke lesevansker visst barnet ikke krabber først? Da hadde vel barnet fått lesevansekr uansett vel? Syntes jeg hørtes merkelig ut.Dette var nytt for meg..

Når barn reiser seg opp så synes jeg de skal få fortsette med det, da er de klare for den delen av utviklingen.

Skrevet

Jeg kjenner noen som fikk høre fra helsesøstra at ungen ikke kom til å lære å lese fordi han ikke krabbet før han gikk. Så det er vel ikke så rart at man kan være bekymret.

Men det var min mening da.

Skrevet

Jeg aner ikke noe om forholdet lese-skrivevansker og det å ikke krabbe, men mener uansett man ikke skal sette ned en unge som driver og rteiser seg opp ;)

La ungen følge sitt eget tempo, og hvem har sagt at han/hun ikke begynner å krabbe selv om han/hun reiser opp inntil bord også?

Skrevet

Du nå skal du ha det klart for deg at jeg har blitt fortalt dette av 2 fagpersoner og de stoler jeg på så derfor tror jeg det er sant!

At du bryr deg og synes jeg er dum fordi jeg tror det er din sak.

Tanken skremmer meg da jeg har en bror som har lese og skrivevansker og ser hvordan det påvirker han enda i voksen alder.

Var visst dumt og ta det med i innlegget og hovedpoenget i innlegget var at jeg lurte på hva andre gjorde er jo aldri noe moro da de slår seg og han begynte igår og da lurte jeg jo litt på hva andre gjorde.

Det skal sies at jeg synes jo det var mest fornuftig og la han følge sin egen utvikling men uansett.

Derfor jeg er på dibb for og få råd og andres historier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...