Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Jeg er en dum førstegangsmor. Gutten min er nå 8 mnd gammel. Får vondt i magen når jeg hører om hvor mye andres spedbarn sover. Jeg var ikke klar over at spedbarn trengte søvn kun etter å ha vært oppe i 1 time om morgenen osv. Før han gjorde tydlige tegn på at han var trøtt, fikk han faktisk ikke muligheten til å ta seg en blund. Han har kun sovet når vi har vært ute på dagens trilletur. Er så redd for at han den første tiden i livet bare har vært trøtt, og hatt lyst til å sove.Har jo sovet til brystet når han har diet, men er så redd for at det ikke har vært nok. Hva tror dere?
mortilgutt Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Hei! Eg går gravid med mitt første barn. Eg er utdanna førskulelærar og har litt "vit" på born. Eg tenker at born søv når dei har behov for det. Om ditt barn er trøytt....la han sova! Er du bekymra for han - ta kontakt med helsestasjonen. Det er heilt normalt at born søv den første tida i livet. Dei regulerer det sjølv. Ikkje ta i frå han søvnen sin. Det er faktisk like viktig for han å sova som det er å få nok mat, kjærleik, tørre bleier og anna god omsorg. Lukke til!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 8 mnd er jo såpass gammelt at de velger litt selv om de vil sove eller ikke;) så lenge du gir ham valget om å sove når de ser at han er litt trøtt, så går det så bra så og før de er 6-7 mnd ar de lite kontroll over når de skal sove, de sovner bare rett og slett når de blir trøtte nok;) dette går bra:) ikke tenk så mye på det, han har det nok kjempefint:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå