Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Dersom du hadde fått beskjed av operasjonslegen at du burde sette strek her pga livmoren, hadde du likevel gått for et barn til? Kjenner du noen eller er du i samme situasjon? Ønsker et barn til, men aner ikke hvor stor risiko det er å gå for et til.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Da hadde jeg funnet ut av hvor stor risiko det er først
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Tenkte jeg også, men legene nekter å gi meg et skikkelig svar, dersom søksmål hvis det skulle gå galt. Så hva gjør man da? Go for it? HI
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #4 Skrevet 19. desember 2008 Hvis legen så mye som ANTYDER at det KAN gå bra,- og du går for det..Så blir det komplikasjoner og du og barnet,-eller en av dere dør...Hvordan vil det da gå med den legen som har kommet med antydning om at det KUNNE gå bra??? I og med at det er en risiko, men ingen kan si HVOR STOR, i slike tilfeller..så er det nok tryggest for legene å IKKE anbefale et barn til.. Om du velger å "go for it",- så må man faktisk regne med at man kan dø..Det kan man jo uansett da et svangerskap ALLTID kan gå galt,- men om man har en større risiko enn den "vanlige kvinne" så synes jeg, av hensyn til de andre barna,- at man bør la være ¨gå for et til..Evt adopterer....
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Regner med at det er pga flere keisersnitt du har tynn livmorvegg. Jeg har det samme etter tre kS og legen anbefaler meg på det sterkeste å ikke bli gravid igjen. Livmoren din kan sprekke! og da kan både du og barnet dø. Jeg syns virkelig ikke det er verdt å ta risikoen! En venninne av meg har 4 ks og hun sa at det var IKKE å anbefale. Hadde ligget inne til obs flere ganger og hadde kjempe trøbbel med å få såret tilå gro i etterkant.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 Skjønner det er vanskelig å godta å få en sånn beskjed, og kanskje man vi ha et barn til ekstra mye fordi man har fått den beskjeden? Sånn var jeg da jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne få barn uten hjelp, da fikk jeg det veldig travelt med å bli gravid selv om jeg var ung! Men tror det er lurt å høre på legen i sånne tilfeller, det er en tung beskjed, men beskjeden kommer ut ifra erfaring og kunnskap om komplikasjoner. Veit om ei som blei gravid med tynn livmorvegg, var ingen planlagt graviditet, hun var mye på sykehuset og fikk prematur, det gikk bra men hun var i risiko hele svangerskapet!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #8 Skrevet 21. desember 2008 Nei nei nei. Du må forberede deg på å ligge på rygg i 9 mnd. Ikke noe gøy. Høyrisikosvangerskap er ikke noe å gå for. Hvor mange har du fra før da? Prøv å tenke på at de heller bør få ha deg på beina lengst mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå