* 5 om dagen * Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Har dere fått tid til å lage det dere hadde tenkt? Jeg lager litt hver dag, men kanskje jeg kan få tips her inne,noe jeg kanskje har glemt sålangt.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Her har vi vært sjuke hele desember, så har laget sjokorisboller og havreflarn. Har planer om å lage hvite kakemenn til uka hvis vi er friske. Men burde vel prioritere julegaver og orden i heimen først =P Ser ikke ut her!
Gjest Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Jeg er klar, jeg. Har lagd pepperkaker, pepperkakehus, kakemenn og brente mandler. Tenkte jeg skulle vaske gulvet nå, så blir det bare vedlikehold fremover mot julaften.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. desember 2008 #4 Skrevet 19. desember 2008 pepperkakehus - eller satt sammen da.. haha. pepperkaker - sånn fra ferdigboks..de smakte høgg. marsipanchips med sukker og kanel - tidenes enkleste julekaker. skjær marsipan i tynne skiver, pensle med egg og strø sukker og kanel over. i oven på 220 grader i 7 minutter. hehehehe. du kan godt si at jeg ikke har gjort så mye.. ;p skal vel lage sjokoladeruter også tror jeg.
* 5 om dagen * Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2008 Brente mandler ja, det har jeg glemt. så langt har jeg laget ristopper,kransekake,kokosmakroner og sursild. Pepperkaker har barna laget med bestemor.Smultringer er kjøpt ferdig,også hjemmelaget sylte er i hus. tenkte å lage sånn hjemmebrygget øl,men nå rekker ikke det å bli ferdig til julaften da, men godt i mellomdagene til middagene, og nyttårsaften.(er uten alkohol :-))) ) mulig jeg kommer på noe mere,om det kommer flere innlegg her :-))
Himmel og hav Skrevet 19. desember 2008 #6 Skrevet 19. desember 2008 Jeg har lagd: berlinerkranser, krumkaker, pepperkaker, serinakaker, min favoritt, tynnlefse, tjukklefse, mor monsen, mozartkuler, marsipanbrød, sylteflesk, medisterkaker jeg har igjen: brune pinner, kransekakestenger, sild og et par runde kaker til.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 19. desember 2008 #7 Skrevet 19. desember 2008 Glømte å si vi(jeg - eldste ville helst spise!) har pynta pepperkakehus og brygga øl,,,,men ser dårlig ut med øl`en altså...den ene bula sånn at jeg satte den i en pose på verndaen, så ikke den smeller her inne. Var kanskje dumt å la de stå lunt i stua hele tiden, og ikke bare første natta?! Resten står pakke inn i to søppelposer, så om de smeller håper jeg det ikke blir for grisete...!
* 5 om dagen * Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2008 oi, du har vært flink :-)) mange gode tips,men jeg tror ikke jeg orker å lage så mye asså...hehe.. for å skryte litt da, så skal jeg også lage medisterkaker,og surkål... også blir det vel som sagt brente mandler,marsipankuler og kransekakesteger...i allefall..
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 19. desember 2008 #9 Skrevet 19. desember 2008 skal si dere er effektive jenter!!! vi har lagt kokos boller.....og pepperkaker som vi har spist,men skal lage nye på mandag:) så gjenstår julevaksen da.....usj.....må vaske vinduer og:(
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 19. desember 2008 #10 Skrevet 19. desember 2008 Jeg har laget: risboller Jeg har kjøpt; skumstenger Jeg har fått av mammaen min: mandelmakroner, skumboller, seigemenn og karameller Jeg tenkte å lage: peppermynter i helgen
Gifteklar:0)) Skrevet 19. desember 2008 #11 Skrevet 19. desember 2008 Har laget: Krumkaker pepperkaker pepperkakehus serinakaker skrivefruens colakaker risboller kanelstenger Rundstykker julebrød krydderbrød Har fått av mamma: krinalefse smultringer.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 19. desember 2008 #12 Skrevet 19. desember 2008 Har laget og pyntet pepperkaker og pepperkakehus. Skal lage peanøttkjeks idag, og det blir det. Skal være borte fra 22. des og ca til nyttår, så det er dårlig med både pynt og mat.
Gjest Mammamoms med prinsesse Skrevet 19. desember 2008 #13 Skrevet 19. desember 2008 Jaja, her sitter jeg og har visst gjort stort sett ingen ting til jul. Har en 2 uker gammel baby, så julen har liksom bleknet litt i år. Jeg har bare laget pepperkaker, hvor jeg kjøpte deigen ferdig på boks. Av mamma har jeg fått en boks med litt kransekakebiter, og en boks med sæterkaker!! Vi skal feire julen hos mine foreldre, og blir der noen dager, og kjenner jeg mamma rett mangler det ikke på godsaker der! :-)
Dailis Skrevet 19. desember 2008 #14 Skrevet 19. desember 2008 Har laget tyske skiver, silkekaker, kransekaker, krumkaker, kokkosmakroner, berlinerkranser, serinakaker, pepperkaker, kakemenn, konfekttopper, pepperkakehus- flere, potetlefser, norlandslefser, bløytelefser, rundstykker og julebrød. Tror jeg skal lage nøttebrød også, og lage litt marsipan ungene kan trille ut lille julaften. Og har klargjort slik at jeg kan slenge sammen sara bernard om vi vil ha det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå