SillePia Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Hadde EL 14des. Og noe som lignet en festeblødning nå på onsdagen. Hvor lenge etter det kan man få en eventuel positiv graviditetstest? Eller må man vente til rundt IKM for å få en test ordentlig?
elisabetten Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 så vidt jeg vet så produserer man ikke mer hcg selv om man har festeblødning, så det er bare å vente! har hatt noe som kan karakteriseres som festesmerter, har ikm søndag men tok cb test som går an å ta 4 dager før i dag, den var negativ, så det ser mørkt ut for oss, men lovende for deg da! hadde festeblødning med min nr 1
SillePia Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 19. desember 2008 Tusen takk for svaret!! Er jo mange som ikke får positiv før lenge etter mensen skulle vært der da.. Så er jo alltid håp :-) Man vet jo ikke om man bare innbiller seg ting, å at blodet bare var en forvarsel på mensen. Skal liksom drikke i morgen, men føler ikke helt at det er greit på en måte..
blirjegsnartmamma Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 gyn min sa at man egentlig ikke skal teste før 2 uker over ikm... altså at det ikke er nødvendig før, fordi kroppen ofte lurer oss litt med at tr kommer sent.. Så er bare å smøre seg med tålmodighet
elisabetten Skrevet 19. desember 2008 #6 Skrevet 19. desember 2008 så i en annen tråd noen som skrev at et foster tar ikke blod fra mor før i uke 5-6, så det skal ikke være farlig. allikevel kan det være greit å være forsiktig, uten at man skal sette alt på vent, bare drikke litt for kosen sin del. jeg for min del har kuttet ut cola, tar tran, folat og drikker masse vann. selv om jeg ikke har testet positiv så vil jeg bare gjøre kroppen klar, vet ikke hvor lenge koffein og slike stoffer ligger i systmet, det er sikkert ikke farlig i det hele tatt men det føles rett for meg. når er din ikm? jeg var et stykke på vei da jeg testet positiv med nr 1, så du kan ha rett, kanskje jeg tester pos sent, litt frustrerende når man leser om de som tester pos 4-6 dager før ikm, heldige de! er litt kontrollfrik, så jeg vil gjerne vite om det skjer noe med kroppen min eller ikke....
SillePia Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. desember 2008 Såklart er ikke alkohol bra for fostret, men i mine øyne er det bare snakk om hvor mye man skal sette livet sitt på vent fordi at man alltid har et håp om å være gravid? :-) Jeg har IKM den 27 ellerno rundt der ja.. Lenge igjen.. :-/ Ja, e mange som får opp positiv lenge før IKM, å nåen er jo faktisk veldi mange uker etter de skulle hatt IKM. Så er vell veldig individuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå