Gå til innhold

Når begynner man å gå opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 2 svangerskapskontroll i forrige uke. Var da 14 uker på vei. Men har ikke gått opp noe. Så vel egentlig for meg at man skulle gå opp litt hele tiden da. Forrige kontroll var i uke 10.

Fikk også høre foster lyden på denne kontrollen! Var kjempe koseli:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig individuelt tror jeg...? Med førstemann la jeg på meg jevnt og trutt til jeg nådde 18 kg dagen før fødselen. Denne gangen gikk jeg ikke opp før i uke 14/15, men da kom kiloene som et skudd også ;) Er i uke 22 nå og gått opp totalt 7 kg... Nesten 1 kg i uka det hvis man tenker uker... Litt kjipt, men jeg spiser normalt, så det er vel bare kiloer som kommer uten at jeg kan styre det da? Kan fort ende på 18 kg totalt denne gangen også om det fortsetter sånn. Alle 18 kg forsvant heldigvis etter 2 uker sist gang. Er jo lov å håpe at man er like heldig denne gangen også??

Skrevet

for min del, begynte jeg ikke å gå opp før i uke 23. Men dette er nok veldig forskjellig. Er i dag 31 uker, og føler jeg går opp bare av å se på mat!

Skrevet

Jeg er akkurat 21 uker i dag og har begynt å legge på meg først nå.

Foreløpig ca. 1 kg, og bare babyen veier jo 400 gram nå.

Skrevet

Er nok veldig individuelt.

Jeg la på meg 5 kg de første 8 ukene. Og deretter stod vekten stille i 3 mnd:)

Fra uke 20-24 la jeg på meg 1 kg i uken. og nå har vekten stått stille noen uker igjen.

Skrevet

Det er individuellt! Noen legger på seg mer i starten, andre mer i slutten og noen litt jevt over hele:)

Jeg er 15 uker i dag. Har lagt på meg 3 kg.

Skrevet

Jeg er 22+3 . Jeg gikk ned 4 kilo, og har nå fått tilbake 2 av de kiloene. Tror det er veldig individuelt ja :)

Skrevet

Jeg er 28+2 og har ikke lagt på meg noenting. Aner ikke hvorfor, spiser som jeg alltid har gjort (unntatt brød, det har jeg ikke lyst på!).

Har noen kg for mye fra før, mulig det også har noe å si!?

Skrevet

Første gang gikk jeg ikke opp noe før jeg var 20 uker + (15kg totalt), denne gangen har jeg gått opp 8kilo allerede og er nå 24+2 - altså vidt forskjellig. Blir vel sikkert 20 kilo totalt denne gangen da, siden jeg har null selvkontroll og eter alt jeg kommer over :P

Skrevet

Man begynner å gå opp når man får den sjuke appetitten og begynner å ete kjempe mye og ofte..da legger du på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...