Gå til innhold

hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til to ting jeg lurer på, og håper noen her har svar.

Først lurte jeg på om det er trygt å spise fjordland ferdiggrøt under graviditeten, slik som man har i mikroen?

For det andre så er jeg hjemme på juleferie, og foreldrene mine har en bod hvor de oppbevarer mat, problemet er at de også oppbevarer maling og white sprit på denne boden. Har sagt til foreldrene mine at jeg ikke liker det, men de sier at der ikke er farlig.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting av dette er farlig, dette hadde jeg ikke bekymret meg over var jeg deg!

Skrevet

hvorfor skal man ikke kunne spise grøt? Er vel rått kjøtt en skal unngå som gravid. Finner info på matportalen:)

Skrevet

Det er ikke farlig å oppbevare matvarene sammen med andre ting, med mindre de liker å sprite opp maten sin *hehe*. Det som du kanskje kan sjekke er at boden er kald nok. Fersk mat skal oppbevares rundt 4 grader. Er det varmere så bør man sette det i kjøleskapet, og jeg ville nå kanskje sett bortifra "best før"-datoen, og spise det mye tidligere. Temperatur er veldig viktig i oppbevaring og tilbereding av mat! Er det tørrvarer så er det jo ikke så farlig med temperatur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...