lillesøster skal bli storesøster Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 alene med ungene? storfamilie? venner? eller? Vi pleier å spise middag med foreldrene og søsknene mine, utpå ettermiddagen kommer tante, onkel og søskenebarn og vi åpner pakker og koser oss sammen. Når besteforeldrene mine levde var de også med. Min onkel var også med før, men de siste ca 15 årene har han feiret sammen med sin svigermor og kjæreste. Han drar da dit, helt på andre kanten av landet. Tantes svigerforeldre har også vært sammen med oss noen ganger. Jeg spurte en bekjennt om hvordan de feiret jul, og ble overrasket da hun svarte at de feiret jul alene, bare de sammen med 2 barn, jeg vet da at hun har et godt forhold til sin svigermor, og de bor i samme by, snakk om 5 min kjøring mellom. Men det er jo fordi jeg er vannt at vi er hele familien sammen. I år skal vi til svigers, da kommer svigersøster med mann og 1 barn, svigerbror og samboern og jeg regner også med at samboers onkel, hans kone og ders barn som bor på samme plass også feirer sammen med oss, kanskje også samboers søskenebarn om han ikke har jobb.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Jeg fra min side er vandt med at vi (mamma, pappa, mine to søsken og meg) spiser middag oppe hos mine besteforeldre, min onkel og tante ha også vært der. Så ha vi gått ned til oss etterpå drukket kaffe og åpnet pakker. (mine besteforeldre og mine foreldre bor 100 meter fra hverandre). Min samboer er vandt med å feire sammen med sin lillebror, mamma og pappa. Så han er vandt med kun få, jeg er vandt med flere - så jeg har alltid "sett litt svart på" å feire juleaften bare han meg og sønnen. Men vi har enda ikke gjort det da. Det er fjerde jula vi har barn og ha feiret ulikt alle gangene - men aldri bare oss. I år skal vi feire med mine foreldre og min lillebror. Så det gleder vi oss til alle mann, i fjor var vi hos svigers, året før hjemme hos mine foreldre og første året var vi her hjemme med besøk av broren til mannen og hans familie.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Har pleid å feire hver for oss med familien. Ingen av oss har stor familie så det har vært snakk om en 5-6 gjester på begge sider. Har feiret alene bare ham og meg ett år og i år blir det oss to og barnet vårt. Vi tar en romjulstur og hilser på familien. Synes det er veldig koselig med bare oss, deilig å kunne lage våre egne tradisjoner og rutiner på julaften. Kommer sikkert til å fortsette med det, men be svigers/mine foreldre evt søsken annenhvert år tenker jeg. Har ikke soveplasser til hele hurven samtidig.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 19. desember 2008 #4 Skrevet 19. desember 2008 jeg er vant med bare mamma, pappa og storebror... husker at noen jul, ble feiret hos mormor og bestefar i trondheim, da var vi mange:) Men som oftest var en sett besteforeldre hos oss. ! juledag var det alltid stormiddag hos bestemor, da var alle onkler og tanter, pluss søskenbarn der, noe som jeg har gode minner om.... dette ble borte da bestemor døde...
Mille** Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Vi feirer helst hjemme hos oss selv, syns det er det enkleste med tanke på barna. I fjor inviterte vi svigers hit, i år skal mine foreldre komme + lillesøster. På julaften pleier vi å gå i kirka alle sammen, på gudstjeneste, og så tenner vi lys på grava til bestemor. I år må vi nok en tur innom sykestua hvor min bestefar er innlagt. Han blir nok der over jula, stakkars. Regner med han må på sykehjem snart.....
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 Jula har egentlig ikke vært noe magisk siden jeg flyttet hjemmefra. Jeg har et meget anstrengt forhold til moren min, hun er veldig glad i alkohol. Julen er jo nettopp høytid for dette. Bott borte i mange år og da har vi ikke dratt hjem og feiret med familie fordi jeg ikke har orker moren min. I år skal vi være hjemme. Søsteren min kommer fra Sverige og da blir det jeg, mann og barn. Så har mamma spurt om å komme og kjenner jeg gruer meg litt til det faktisk. Men blir det for mye alkohol bestiller jeg en taxi og sender henne hjem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå