prinsessemum Skrevet 19. desember 2008 #1 Skrevet 19. desember 2008 Fikk innkalling til ordinær ul, og der stod det bla. info om hva de ser etter på ul. Det ble også informert om at de ikke ser etter kjønn og at små søsken ikke kan være med.... Kjenner at jeg ble litt skuffet, for jeg kunne godt tenke meg å ta med den kommende store søsteren ( hun gleder seg veldig!) Vi venter nr 2, og denne gangen hadde vi lyst til å vite kjønn dersom det var mulig å se... Det spiller selvsagt ingen rolle om det blir gutt eller jente, men vi ville gjerne vite... Vet ikke om jeg tør å spørre om de kan se det nå....synes brevet var litt "skarpt" formulert....Andre som har spurt om/ fått vite kjønn tiltross for at de i brevet har gitt beskjed om at kjønn ikke vil bli sjekket?
Opsideisi <3 Superfødeklar! Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 Jeg tror de tar forbehold om noe skal (gud forby) vise seg å være galt med fosteret. Kan være ganske traumatisk for enhvert part om dette skal skje. Tror de setter denne regelen for å unngå ubehagelige situasjoner. Men du kan jo helt sikkert bestille en privat UL etterpå! 3d f.eks. og ta med storesøsken:-)
FruMamma med nr 2 Skrevet 19. desember 2008 #3 Skrevet 19. desember 2008 Dette er et standardskjema de sender ut. At de skriver at de ikke driver kjønnsbestemmelse syns jeg er helt greit. De kan ikke vite kjønnet 100% sikkert likevell før barnet er ute, men jeg tror nok dere får vite det hvis dere spør. Noen jordmødre vil ikke si kjønnet fordi de er usikre på det. Det er ikke alltid like lett å se.
Plutselig_gravid Skrevet 19. desember 2008 #4 Skrevet 19. desember 2008 Alle får det brevet. Grunnen til at de ikke vil ha barn der er visst noe skulle være galt med spiren.. Du kan jo evt ta ny ul (privat) senere og da ta storesøster med. Du kan også ha med en venninne eller noe sånn som sitter å venter ute i gangen med storesøster, så kan storesøster komme inn når den medisinske delen av ulen er over og dere har fått bekreftet at alt er bra. Det med kjønn skriver de vel for at ikke man skal bli skuffet. Er jo ikke alltid man kan se kjønnet, ikke sant. Jeg sa at jeg ville vite kjønn og da letet hun etter det med en gang. Eller dvs, hun visste det allerede. VAr visst ikke så vanskelig og se:)
Fire småtroll Skrevet 19. desember 2008 #5 Skrevet 19. desember 2008 Synes selv at regelen med at søsken ikke skal være med er veldig grei jeg... Kjenner ei som fikk beskjed på UL om at ungen hadde en hjertefeil som var helt uforenelig med liv så de anbefalte å avbryte svangerskapet. Tenker på meg selv og hvordan jeg ville reagere på en sånn beskjed, greit å ikke ha et barn å ta hensyn til i en sånn situasjon. Men om alt er bra kan du jo ta med storesøster på en ultralyd senere i svangerskapet, det ville hun sikkert sette pris på Det med kjønn er noe de skriver til alle, men om du sier du gjerne vil vite det, sier de hva de ser likevel. Selv om kjønnet ikke er det de legger mest vekt på, kan de jo ofte se det likevel. Har blitt veldig vanlig at foreldrene får vite det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå