Gå til innhold

Alene med mange barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å gå fra mannen min. Han er en stor egoist. Vi har 3 felles barn pluss at jeg har 2 fra før. Jeg er hjemmeværende. To av barna går på skole. Minste er ett par måneder. Han har fast jobb. Han jobber veldig mye overtid så han tjener gode penger. Da er det jeg som tar meg av hus og barn. Har ikke noe familie som kan hjelpe til heller. Å pengene han tjener går bare til han. Vi deler på huslånet, og jeg må stå for all maten og strøm. Inntekta mi er 10-13000kr mindre enn det han har. Når han jobber døgnet rundt er det snakk om myyyye mer. han sier han ikke er plikta til å forsørge meg å barna. At det er derfor jeg får barnetrygd. Har sagt jeg vil begynne å jobbe 2-3 helger i mnd. Da klikka det helt for han. Skulle jeg binde han fast hjemme fordi jeg skulle jobbe? Nei, jeg fikk pent vente til minste kunne begynne i bhg. Måtte få meg en normal jobb.

Dessuten hjelper han aldri til hjemme. Jeg som står for alt. Selv om han er hjemme gjør jeg alt alene. Han stikker enten ut eller spiller playstation. Spurte forrige helg om vi skulle flytte fra hverandre. Da ble han kjempe sint. Han vil ikke miste meg og bla bla bla. men jeg må la han gjøre som han vil. Var vel bedre å ha han litt enn ingenting. Hva faen trur han? At han er uerstattelig? Han sier at hvis jeg går kommer jeg til å bli alene for alltid. Ingen som blir sammens med ei med 5 barn. Mulig han har rett.. Skjønner ikke lenger hvorfor jeg elsker han.. Har lyst til å gå, men er livredd for å være alene. Har aldri bodd alene før.

Noen andre her som er alene med mange barn? Hvordan er det? Vil ikke være ulykkelig resten av livet heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres ut som en idiot, unnskyld at jeg sier det. Han minner mye om min eksmann, som mente at min jobb var å lage middag, og han skulle jobbe og ha resten av tida fri fra alle plikter. Jeg er alene med 4 barn, yngste var i magen da jeg flyttet. Det ble jo et savn etter ham, men tanken på å bli kontrollert på den måten, gjorde at jeg ikke tok det så tungt. Så nå har jeg vært alene noen år, og har det mye bedre. Jeg har dessuten en del rettigheter hos Nav, til barnetilsyn osv, pluss at jeg fikk litt overgangsstønad siden inntekten min bare var 12000 i måneden. Jeg er mye friere nå enn før, og det er virkelig verdt det, selv om jeg i blant er litt ensom.

Skrevet

En mann er ikke det som skaper lykken, det har du vel erfart. Lykken er i deg selv, den:)

Nå har jeg ikke så mange barn,men har barn med handicap, så det kan virke som flere enn det jeg har;)

Jeg har vært alene i mange år. Mangler ikke "friere", men trives godt i eget selskap og som alenemor.

Var i et kontrollerende, psykisk mishandlende forhold, og ønsker meg ikke inn i noe slikt igjen. Jeg liker å ha kontrollen og friheten min, slik jeg har det nå:)

Så lenge barna trenger meg slik de gjør, så blir mitt liv satt litt på vent, men min dag kommer, det vet jeg:) Barna er jo ikke små for alltid, heller, vet du.

Og han bare psyker deg ned, så du ikke skal gå. Han har det greit som det er nå, han, med ei han har så god kontroll på. Han slipper alt ansvar på hjemmebanen, og barna er ikke hans ansvar. Han vet også at det blir dyrere om du går, for da må han betale sin egen mat og slikt, og hus + bidrag. Og så må han ha samvær med barna, slik at de blir hans ansvar. Da har han mindre igjen til fritiden sin;)

Lykke til med valget ditt. Velg det du kommer best ut av det med, på alle plan:)

Skrevet

jeg er alene med 4 barn fra 12 år til 8 mnd. det er 1 og ett halvt år mellom de 2 minste. Tror det blir lettere praktisk for deg alene en med mannen din. Når han ikke gjør noe alikevel. Å være alene med barn er ikke vanskelig når du er vant til å ordne det praktiske alene, du har 5 barn, det er du vant til. tror du får en lettere hverdag. mann får du alltid. jeg har flere beilere selv. jeg er 37, det er kjekke resurssterke menn som vil ha hele pakka.

Sier ikke at du skal skille deg, men svarer på spørsmålet om du vil klare å være alene med så mange barn. Av erfaring sier jeg JA du vil klare deg alene praktisk og økonomisk.

Skrevet

Du vil nok få det bedre både med fritid og med økonomi om du flytter fra han. Og hvorfor i all verden skal du ut å finne deg en ny mann når du endelig er kvitt en. Tenk så deilig å bruke litt tid på seg selv når han har ungene og etter at de er i seng. Mindere rydding og vasking blir det også når du er kvitt en rotekopp.

Jeg vet hva jeg ville gjort.

Lykke til.

Skrevet

Ha ha, han tror ikke han er pliktig å forsørge 5 barn?! Da burde han lese barneloven og ekteskapsloven! Alle inntekter paret erverver seg i løpet av den tiden de er gift er felleseie. For en idiot.. I tillegg antar jeg at det er han som mottar skatteklasse 2 og kanskje fradrag for barnetilsyn i skatten? Men DU som betaler for barna?? Hjelpes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...