Gå til innhold

Seteleie, går det ann å kjenne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 36 uker på vei og skal til jordmor neste uke. Føler på meg at hun ligger i seteleie, går dette ann å kjenne på noen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg deg på ryggen og klem litt på magen så vil du nok klare å kjenne det. Hodet er så hardt at du nok vil klare å kjenne om det ligger nede i bekkenet eller lenger oppe i magen :-)

Da jeg var hos jordmoren i uke 32 lå jenta vår i seteleie, men nå har hun snudd seg. (Er i uke 36 og har vært hos jordmoren igjen...) Hodet er ikke festet enda, men jeg kan tydelig kjenne at det ligger nede i bekkenet.

Føl deg fram og se om du finner utav det!! Lykke til...!!

Skrevet

Du kjenner hodet opp mot ribbeina, press litt på det og så ser du at det kommer opp igjen. Er ikke vanskelig å kjenne om hodet er opp...

Skrevet

Tusen takk for svar:) Da skal jeg kjenne etter når jeg kommer hjem. De siste ukene har jeg liksom kjent en liten kul helt på siden av magen og en større på midten så tenkte kanskje det var hodet på siden og rumpen på midten..

Skrevet

Jeg merker lett at jeg har setebaby (hadde det sist og).

Aldri spark oppover. Mye "tripping" og "graving" nedover pluss spark og dytt bare i den ene siden av magen. Hodet merkes også lett. Det er jo en stor kul som er oppunder ribbeina eller i hvertfall over navle høyde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...