Gå til innhold

Hard trening under festningstidspunkt er risikabelt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte fra en kollega, som sier hun har lest at man skal unngå hard trening (ex en spinningøkt) under festningstidspunkt. Er det noen andre om har lest den artikkelen?? Det betyr jo strengt talt at man IKKE kan leve som normalt frem til graviditet....Jeg er samme person som skrev "Ingen symt - IKM på søndag" lenger under... Testet positivt i dag... og er mildt sagt nervøs, stresset, emosjonell og nedfor. Føler ikke for å snakke med noen flere om det nå eller siden vi mistet de to siste gangene. Og her sitter jeg, på jobb, med en million oppgaver. Hat...(litt negativ melding dette (burde jo vært veldig glad), men stoler ikke på at det går bra nå heller. Ble bare så skuffet de siste gangene). Og så kom jeg på at jeg har hatt et par harde treningsøkter denne uka også, og er redd graviditeten allerede er kjørt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulera såååå mye!!!!

det går sikkert kjepe bra!

hard trening gjør sikkert slik at d ikke fester se, ikke vet jeg, jeg sporte en rener på det trenings studioe jeg går på som er spesiet utdannet på mange områder bland aent graviditet, å hun sier det at det som sitter, det sitter, å viss eg har fått poitivt svar så har ikke det som skjedde rundt feste perioden noe å si, når det gjelder treing vell å merke.

jeg tror dette går kjempe bra, alle gode ting er tre vettu ;)

lykke lykke til!!!!!

Skrevet

Dytter litt på denne...

Er det noen som har lest den artikkelen hun ref fra? Min kollega husket ikke hvor hun hadde sett den, men det er ganske nylig. Og det var visst en betydelig høyere abortprosent på dem som trente hardt jevnlig.......

Skrevet

Det jeg har hørt er at man ikke skal bli overopphetet i første trimester. Men aner ikke om det er større sjans for sa av den grunn. Tviler på det, spesielt viss man er vant med å trene.

Det går nok helt fint med deg, ikke tenk så mye på det. Jeg har i alle fall ikke tenkt å slutte å trene selv om vi er midt i prøvinga.

Lykke til videre! Heldig du som har klart det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...