Gå til innhold

Hvordan tenker dere i forholde til prøving og alkohol i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen.. Jeg var her inne litt i forrige pp.. det var vår første pp, men jeg trodde liksom det skulle klaffe på føste forsøk så da mensen kom et par dager for tidlig, orket jeg ikke å gå inn på bim på en stund...

Nå nærmer det seg eggløsning igjen.. Tror jeg har det ca 22 desember (tester ikke eller noe, men blir vel sånn ca der utfra syklusen min).

Tenkte egentlig at det kanskje var best å stå over å prøve denne pp for jeg har tenkt å drikke litt alkohol i jula, men så har jeg lyst til å prøve igjen..

Hvordan tenker dere i forhold til alkohol når dere prøver?

Mulig jeg tenker litt for mye.. vi damer har vel lett for det..? :-)

Har vel IKM ca tirdag 6. jan i uke 2.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenker som så at skulle du bli gravid nå, så tar ikke embryoet blod fra deg før uke 5 eller 6, så jeg bekymrer meg ikke, jeg har ikm på torsdag neste uke og skal på fest imorgen kveld

Skrevet

Åh! Visste ikke det jeg... Kan jo ta lang tid å bli gravid og da er det litt kjedelig å leve som om man er det hele tida..

Hvordan tenker dere andre ift alkohol?

Skrevet

er helt enig med det andre svaret du har fått..

Idag har vi prøvd i 1 år (på dato) og er glad jeg ikke har levd som om jeg er gravid i det siste. Ville blitt gal av å hele tiden tenke på det.

Skrevet

Ok. Takk for svar. Da ser det ut som det blir 2.pp for oss denne måneden da + en liten fest i jula :-)

Får håpe 1 år er et slags lykketall for deg blirjegsnartmamma.blogspot.com.

Skrevet

ja, håper det.. har ikm på onsdag tror jeg..

Lykke til!

Skrevet

Personlig så holder jeg meg unna alkohol denne jula, men det er av litt andre grunner. For etter ma'en så forstår jo folk at vi prøver på nytt, og da har jeg ikke lyst til å fortelle om graviditeten så tidlig som vi gjorde nå (selv om jeg var i 2 tri da vi mistet). Så i stedet for å drikke alkohol som vanlig og finne på unnskyldninger når jeg en dag blir gravid, så bare dropper jeg å drikke i det hele tatt allerede nå. Er jo ikke noe jeg savner så fælt egentlig.

Men hadde situasjonen vært en annen, så hadde jeg nok drukket ja. Ikke rølpefyll, men sånn kosedrikking (lettere brisen) og ikke flere dager på rad liksom. :-D

Bare kos deg du!

Skrevet

Trist å høre at du mistet, godt du prøver på nytt..Skjønner godt hvordan du tenker i forhold til å ikke drikke i det hele tatt for så å slippe spørsmål når du blir gravid.. Litt vanskelig å lyve eller finne på unnskyldninger.. Ikke at jeg drikker så ofte, men akkurat i jula pleier jeg gjerne å ta meg en fest og det finnes andre anledninger også som er litt "vansklige å vri seg unna".. Har tenkt en del på det, men nå er jeg jo ikke gravid da så jeg får prøve å slutte å tenke så mye på det enda.. Huff blir litt tullete av å tenke på graviditet og baby hele tida.. Ønsker meg det jo veldig..

Skrevet

Vi har prøvd i to år, og jeg har drevet med så mange unnskyldninger og helling av alkoholfri vin over på andre flasker osv.. Men det orker jeg ikke lenger. I jula må man få lov til å leve og kose seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...